Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B-indtægt i enkeltmandsfirma, uden moms?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer kloge hoveder.


Jeg er i dag privat-ansat i et udenlandsk firma, hvor jeg tjener et sted mellem 10-15.000,- månedligt.
Disse beløb bliver indsat på min privat-konto hvor jeg efterfølgende indberetter det til skat

Jeg har dog fået afvide af firmaet, at de også kan sætte pengene ind på min firma konto, og så kan jeg bare udbetale det til mig selv som løn i stedet for (det er lidt lettere, også i forhold til at reinvestere pengene inden man bliver beskattet af dem.)

Jeg modtager månedligt min løn, og hvis de går ind på min firmakonto, skal jeg så oprette en faktura som i teorien har udstedt arbejdsgiveren (det gør jeg jo ikke, de sender bare pengene), eller skal jeg bare registere overførelsen som freelance arbejde? 

Lønnen kommer fra Australien og er uden moms. Hvis pengene overføres til mit firma er det jo også ekskl. moms, som var det til min privat-konto, mit spørgsmål er bare om skat betvivler dette? Hvordan gør man det lettest, når man får et beløb over på ens konto, uden skat & moms, og uden man udsteder en faktura?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

ErikVad:

Hej med jer kloge hoveder.


Jeg er i dag privat-ansat i et udenlandsk firma, hvor jeg tjener et sted mellem 10-15.000,- månedligt.
Disse beløb bliver indsat på min privat-konto hvor jeg efterfølgende indberetter det til skat. 

Jeg har dog fået afvide af firmaet, at de også kan sætte pengene ind på min firma konto, og så kan jeg bare udbetale det til mig selv som løn i stedet for (det er lidt lettere, også i forhold til at reinvestere pengene inden man bliver beskattet af dem.)

Jeg modtager månedligt min løn, og hvis de går ind på min firmakonto, skal jeg så oprette en faktura som i teorien har udstedt arbejdsgiveren (det gør jeg jo ikke, de sender bare pengene), eller skal jeg bare registere overførelsen som freelance arbejde? 

Lønnen kommer fra Australien og er uden moms. Hvis pengene overføres til mit firma er det jo også ekskl. moms, som var det til min privat-konto, mit spørgsmål er bare om skat betvivler dette? Hvordan gør man det lettest, når man får et beløb over på ens konto, uden skat & moms, og uden man udsteder en faktura?

Først og fremmest inden jeg kloger mig på dit spørgsmål!

 

Hvad laver du for den australske virksomhed? For inden du overvejer at "køre" det gennem virksomheden skal du være sikker på, at det du sælger overhovedet kan indgå som indtægt i en dansk virksomhed.

Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg rater forskellige typer af tasks. Jeg får nogle cases stukket i hånden som jeg gennemgår, analysere og aflevere. :)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

ErikVad:

Jeg rater forskellige typer af tasks. Jeg får nogle cases stukket i hånden som jeg gennemgår, analysere og aflevere. :)

https://skat.dk/skat.aspx?oID=2048529&chk=216701

Prøv at kigge lidt på dette link.

Vurder ydelserne så objektivt som muligt; og svar på om du opfylder kriterierne for selvstændig erhvervsvirksomhed. Hvis du opfylder kriterierne for selvstændig erhvervsvirksomhed så kan du i teorien godt skrive en faktura til den australske virksomhed og få det du kalder løn ind som virksomhedsindkomst

Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det synes jeg, at jeg har gjort. Min problematik er jo bare, at jeg får tilsendt en lønseddel med de timer jeg har lagt i det, jeg sender ikke dem nogen faktura. Men jeg kunne vel godt oprette en faktura så matcher den lønseddel jeg får tilsendt, og så går det vel lige op? Fakturaen bliver jo bare ikke "betalt" men overført som normalt løn 

 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

ErikVad:

Det synes jeg, at jeg har gjort. Min problematik er jo bare, at jeg får tilsendt en lønseddel med de timer jeg har lagt i det, jeg sender ikke dem nogen faktura. Men jeg kunne vel godt oprette en faktura så matcher den lønseddel jeg får tilsendt, og så går det vel lige op? Fakturaen bliver jo bare ikke "betalt" men overført som normalt løn 

 

Hvis det er løn får du en lønseddel og beskattes personligt af den løn.

Hvis din virksomhed i stedet sælger en ydelse så skal virksomheden sende faktura.

Fra København
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 117
Fra  ThunderUSB Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Gætter på at det er appen? Jeg synes du fortsat skal lade det ryge ind på din private konto. Der er ingen fordele ved at have en enkeltmands til noget som du kan klare uden. Det vil kun skabe problemer.

USB-C Hubs, adaptere, kabler til MacBook Pro, iPad Pro, bærbare, tablets billigt på ThunderUSB.dk.

Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er Appen. Ideen ved at tage det over firmaet var også, at jeg kunne investere pengene inden jeg blev beskattet af dem. Fortsætter det sådan her, hvor lønnen kommer ud til mig privat, så ender jge med at skulle betale topskat.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

ErikVad:

Ja, det er Appen. Ideen ved at tage det over firmaet var også, at jeg kunne investere pengene inden jeg blev beskattet af dem. Fortsætter det sådan her, hvor lønnen kommer ud til mig privat, så ender jge med at skulle betale topskat.

 

så overvej at indbetale til ratepension og livrente så du kommer ned under topskatten - det giver faktisk lidt flere fordele skattemæssigt end - at du bliver i bundskat og kan tage pengene ud når du en dag kun har bund skat i alle fald. Du har jo også før talt om investere - som f.eks købe varelager for at undgå skat - Investering som udgangspunkt giver ikke fradrag jo, det gør kun udgifter - og du ender bare med en masse rod frygter jeg

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)