Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning af skat ved online salg

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Amino,

Har efterhånden brugt adskillige timer, på at komme til bunds i dette spørgsmål. Og håber derfor, at kunne blive hjulpet lidt på vej af jeres viden.

Jeg har efterhånden fået etableret en lille kundebase, som til tider betaler mig små beløb, i retur for et erotisk billede. Dette fungerer over mobilepay.
Jeg vil selvfølgelig gerne indberette alt overskud (100%), så det kan blive beskattet korrekt.
Er dog i tvivl om, hvorledes? Og om denne aktivitet kræver en hobbyvirksomhed, eller hvilken form for forretning, som beskriver denne?

Mvh den bekymrede samfundsborger
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du ved du kommer over 50.000 kr i omsætning / salg på enhver 12 mdr periode så skal du momsregistreres. Ellers skal du blot føre regnskab og angive dit samlede overskud i selvangivelse/oplysningsskemo rubrik 111 - eller hvis det bare er meget lidt -  i rubrik 15

Du kan risikere mobilepay ikke lader det forsætte, da de ikke vil have noget erhvervsmæssigt uden erhvervsaftale, men det er en anden sag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. May 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt og brugbart svar. 
Vil det sige, at jeg kan vælge blot at indberette mit regnskab i slutningen af året, uden at gøre andet?  Eller er det klogeste starte en virksomhed, for derved at blive momsregistreret? Og i så fald, hvilken type virksomhed ville det kræve? 

vh. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken virksomhed? enten personlig med personlig risiko men let og hurtigt - eller et selskab med begrænset risiko. Jeg ville vente til jeg så jeg nærmede mig 4.000 kr i salg per måned, hvor det var ret klart, at jeg ville komme over 50.000 kr på 12 mdr
Du bør forskudsregistre din indtægt hvis du vil betale løbende og skal gøre det, hvis det er noget af betydning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)