Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til forsikrings spørgsmål i forbindelse med opstart

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg har brug for lidt hjælp/råd, jeg har overvejet at starte selv, og er også godt inde i planer ideer osv. Men det er et punkt,. Jeg ikke rigtigt kan finde rundt i. det er selve forsikringsdelen, måske nogen har kan hjælpe eller gøre det lidt mere forståeligt.
Det drejer sig om et ”personsikkerheds firma”, hvor der i første omgang, kun vil være folk tilknyttet på timebasis. Det kan være alt fra dx 5-15 timer pr uge. I første omgang nok 3-5 personer. Men jeg har simpelthen ikke kunne finde ud af, hvilke forsikringer, der er lovpligtige at have, og hvilken der vil være nødvendig at tegne.
Jeg har hørt og læst lidt om der fx findes forsikringsmodeller, som tegnes hvor der afregnes efter pr udført arbejdstime, efter hvor mange arbejdstimer en medarbejder har, nogen der kender til dette og hvad koster sådan løsning ca ?
Nogen der kan gøre mig lidt klogere på dette område.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Dem der kan gøre dig klogere er forsikringsselskaber. Alle ansatte - uanset kort tid eller lang - skal være dækket af lovpligtig arbejdsskadeforsikring - og her skal du angive typen af arbejde og ca arbejdstid for hver som du forventer - eller nogen vil bare have antal - og samlet forventet arbejdstid - som hellere må give lige i overkant i under underkant

derudover er der ikke lovpligtige med mindre du anser ATP/AUD/AER/Barsel for forsikring - men det følger jo ATP regler for lønnen.

Du bør dog givet forsikre for ansvar i det omfang de kan lave skader under arbejdet, som du kunne være erstatningsansvarlig for

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)