Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af enkeltmandsvirksomhed. Er cvr nummer personligt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Aug 17
Indlæg ialt: 28
Fra  Musaeus.dk Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er kommet i kontakt med en fra udlandet som er interesseret i at købe min enkeltmansvirksomhed. 

Jeg er nu kommet i tvivl om CVR. Nummeret kan gå med i handlen, eller om det nummer er personligt til mig. 

Sagen er nemlig at det er vigtigt for køber at CVR. Nummeret følger med i handlen. 

Er der nogle som kan hjælpe mig med at forstå det?

På forhånd tak!

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Aug 17
Indlæg ialt: 28
Fra  Musaeus.dk Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

CVR nummer er personlig ved enkeltmandsvirksomhed, du vil få det tilbage, når du opretter en ny virksomhed.

Man kan ikke sælge en enkeltmandsvirksomhed, kun aktiviteter.

Ja det tænkte jeg nok at det var.

Vil det så sige at hvis jeg skal sælge til en privat person, skal de selv stå for at oprette deres egen virksomhed? Eller i hvert fald blot købe aktiverne og gøre med dem hvad de vil privat.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

For dig er det ligegyldig, hvad de laver. De køber dine aktiver og måske din viden. 

Men den sag "stinker" lidt, da de vil overtage dit CVR. Det har de ingen grund til, eller dog ?

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Aug 17
Indlæg ialt: 28
Fra  Musaeus.dk Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er et godt spørgsmål. Det er fordi de siger at det vil tage for lang tid selv at oprette et som udlændinge pga. corona.

Men hvis et cvr. ikke kan overføres så går jeg ikke ud fra at den er længere. Konklusionen må være at jeg kan sælge mine aktiver, men ikke selve enkeltmandsvirksomheden

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Malthe Have Musaeus:
Vil det så sige at hvis jeg skal sælge til en privat person, skal de selv stå for at oprette deres egen virksomhed? Eller i hvert fald blot købe aktiverne og gøre med dem hvad de vil privat.

Ja - og oprettet en filial eller anden udenlandsk virksomhed - og jo også gerne købe goodwill og kundelister mm - men dit CVR får de aldrig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)