Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ til Shipmondo?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 20:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

TuttiFreddy:

Nicklas Nguyen:

Hej Albert,

Som skrevet foroven, skulle udfordringen være løst ved seneste opdatering.

Lad mig vide, hvis problemet stadig er aktuelt for din integration.

Jeg oplever heller ingen ændringer, men må stadig ofte vente...

Hej TuttiFreddy, sender du også en e-mail?

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 20:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Albert van Harten:
Ingen grund til at gøre det offentligt her :)

Var nu heller ikke for at hænge Shipmondo ud, som jeg på alle andre punkter er meget tilfreds med. Men er efterhånden desperat, da jeg ikke føler de gør noget ved det, og virker uforstående overfor mine oplevelse.

Så jeg leder seriøst efter alternativ, og derfor var det relevant at skrive hvilken udbyder jeg bruger pt.

Men trods alt dejlig at vide, at jeg ikke er den eneste, der oplever disse langsomme opdateringer. For det fik jeg næsten indtrykket af, når jeg endelig kunne komme i dialog med Shipmondo!

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 20:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicklas Nguyen:
Hej TuttiFreddy, sender du også en e-mail?

Tjah, har jeg nu gjort mange gange, altså via Jeres chat. Og for et par dage siden var der en reaktion med en forespørgsel på nogle ordre-tidspunker fra min webshop. Men så har jeg siden igen intet hørt...!

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 20:19 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder mærkværdigt, at du ikke har fået svar fra vores support. Er svarene måske endt i dit spamfilter? Hvis jeg skal have en chance for at se på sagen, så bliver du nødt til at sende mig nogle oplysninger. Min e-mail har jeg oplyst i en af de tidligere svar.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 20:28 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicklas Nguyen:

Det lyder mærkværdigt, at du ikke har fået svar fra vores support. Er svarene måske endt i dit spamfilter? Hvis jeg skal have en chance for at se på sagen, så bliver du nødt til at sende mig nogle oplysninger. Min e-mail har jeg oplyst i en af de tidligere svar.

Jamen, så giver jeg det da en chance til. Har videresendt sidste mail fra chat...

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 20:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej TuttiFreddy,

Jeg har lige fået en e-mail, dog er det vedrørende Brians/trådstarters webshop?

Er i to fra samme firma? Eller har jeg ikke modtaget din e-mail?

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 21:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

TuttiFreddy:

Albert van Harten:
Ingen grund til at gøre det offentligt her :)

Var nu heller ikke for at hænge Shipmondo ud, som jeg på alle andre punkter er meget tilfreds med. Men er efterhånden desperat, da jeg ikke føler de gør noget ved det, og virker uforstående overfor mine oplevelse.

Så jeg leder seriøst efter alternativ, og derfor var det relevant at skrive hvilken udbyder jeg bruger pt.

Men trods alt dejlig at vide, at jeg ikke er den eneste, der oplever disse langsomme opdateringer. For det fik jeg næsten indtrykket af, når jeg endelig kunne komme i dialog med Shipmondo!

Jeg er også stort set tilfreds med Shipmondo. Synes de har en rigtig god webinterface, og de tilbyder pakkelabels fra stort set alle transportører. Jeg synes det er også imponerende at de ikke kun har integrationer til Prestashop 1.7, men også til 1.6, da mange ikke er tilfreds med 1.7, og desuden har integration til Thirty Bees, som er en videreudvikling af Prestashop 1.6. Det er en rigtig god indikation på at de ser på hvilke behov der er på markedet.
Når det er sagt, så synes jeg deres support halter bagud, og hurtigt giver fortabt. En tidligere fejl har jeg selv rettet ved at lave en workaround, mens det er Shipmondo der burde have løst problemet. Samme fremgangsmåde synes at blive brugt nu med et andet problem som opstod for nogle uger siden. Still - jeg synes det er en god virksomhed og ville være ked af at forlade dem.

Albert

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så er de problemer, jeg oplevede med et webshop hvor jeg styrer den tekniske del, løst. Og jeg skylder Shipmondo og ikke mindst Nicklas Nguyen en stor undskyldning og en enorm tak.

Sagen er den, at "min" webshop har en integration med Shipmondo. Af uransagelige årsager begyndte den pludseligt at fejle, hvor Shipmondos system afbrød forbindelsen, uden at sige hvorfor.

Jeg kontaktede support, og de spurgte hvilken version jeg kørte med, både selve webshoppen og PHP på serveren. PHP var den nyeste version, men webshopsystemet var ikke opdateret. Indehaveren turde heller ikke opdatere, bange for at andre ting pludseligt ikke ville virke - hvilket jeg rigtig godt kan forstå. Som udgangspunkt siger jeg altid: "opdater alt", og det var også det råd, Shipmondos support kom med.

Så jeg upgradede til den nyeste version af webshopplatformen. Integrationen virkede fint bagefter men ... vi fik pludseligt serverfejl ved checkout på visse produkter. Sjovt nok kom fejlen ikke, så snart jeg fjernede hele Shipmondos integrationsmodul fra webshoppen - hvilket fik mig til at tro at fejlen lå i modulet fra Shipmondo.

Jeg kontaktede igen support. Supporten har prøvet at genskabe problemet på en egen installation af samme platform, uden held. Supporten fik adgang til vores backend, kunne genskabe problemet der, men kunne ikke gennemskue hvor problemet lå. Måske i nogle andre moduler, hvilket jeg kunne afkræfte ved at fjerne dem fuldstændig. Til sidst nedgraderede jeg webshoppen igen (hurra for backup!) og serverfejlene forsvandt som dug for solen. Men... så fejlede Shipmondo-integrationen igen.

I mellemtiden havde Nicklas overtaget supportsagen og han kom med et guldkorn: han fortalte mig hvordan jeg kunne se outputtet fra webshoppen til Shipmondo. Jeg genererede en ny API-nøgle og lavede en ny integration fra Shipmondos platform. Jeg lavede dog i første omgang en fejl ved at tage en forkert API-nøgle, men da jeg nærlæste vejledningen fandt jeg ud af hvordan jeg laver en ordentlig integration. Så lavede jeg en fejl mere, hvor jeg glemte alle tilladelser (troede jeg havde gjort det, men de var ikke gemt), og til sidst havde jeg oprettet adgang fra webshoppen til Shipmondo. Endeligt kunne jeg aktivere integrationen - men den blev slået fra kort efter igen. Hver gang jeg aktiverede den, gik der ikke lang tid, før den blev afbrudt igen.

Men nu havde jeg, takke være Nicklas, adgang til XML-outputtet, hvilket gjorde at jeg kunne se hvilke informationer der blev sendt fra shoppen til Shipmondo. Og der fandt jeg nogle PHP-errors. Den første error jeg fandt var i en PHP-class som hedder Webservices. Jeg googlede lidt, og fandt frem til at der var folk der fik den samme error. Og der hjalp det at ændre en linje i PHP-class'en. Det gjorde det også hos mig. Årsagen var nemlig, at den gamle Webservice-class var baseret på en ældre version af PHP, som gjorde at det ikke virkede i PHP 7.3, som vi kører med. Så jeg tog PHP-class'en fra den nyeste platformversion, og lagde den ind i vores ældre version. Så kørte webservices. Nu viste XML-outputtet en anden PHP i en class der hedder Tools. Samme historie igen: jeg tog PHP-class'en fra den nyeste version og lagde den ind i den ældre version som vi kører med. Så kom der ikke længere PHP-fejl.

Integrationen blev dog ved med at slå fra. Og her fortalte Nicklas, at der manglede en permission: jeg må have klikket ved siden af det firkant da jeg ville markere "order_payments", fordi den var ikke markeret. Den markerede jeg så, og ... integrationen blev ved med at være aktiv! Hurra!

Kort sagt:

1. Fejlen lå IKKE i Shipmondos fragtmodul eller Shipmondos system - selvom det var nærliggende at tro
2. Shipmondos supportmedarbejdere havde ret i at fejlen ikke lå i deres system
3. Shipmondos supportmedarbejdere havde ret i at systemet bør opdateres - de kunne ikke gøre for at der opstod andre problemer pga. opdateringen.
4. Nicklas Nguyen har gennem hele processen været meget tålmodig, ihærdig og målrettet: han ville bare løse dette problem, koste hvad det koster.
5. Jeg har lavet et par fejl, hvor jeg ikke læste vejlednigen ordentligt og ikke klikkede ordentligt.
6. Jeg har været flabet ved at kalde Shipmondo for ship-mon-dog - det undskylder jeg for.

Jeg vil derfor sige tusind tak til Nicklas og Shipmondos team for deres enorme indsats. Jeg undskylder for at have taget deres tid, selvom det ikke var deres opgave. Og jeg vil meget varmt anbefale Shipmondo, og vil fremover være ambassadør for Shipmondo.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 15:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Albert,

Tak for din redegørelse af forløbet. Jeg er glad for, at vi kom til bunds problemet :-).

Til TuttiFreddy: Jeg har endnu ikke hørt fra dig, men hvis du er fra samme virksomhed som trådstarter (Brian/Mundfrisk.dk), så har vi også fået styr på det, ellers siger du bare til.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 16:38 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Den oplevelse flere her beskriver, nemlig at Shipmondo er uforstående overfor ens problem, kan jeg kun være enig i. 

Jeg er også den eneste kunde, de nogensinde har haft, der har oplevet nedenstående som et problem. Alle andre læser trofast ALLE de mange leverandøreres indivuduelle regler for post, inden de omhyggeligt vælger en label. (Host: bullshit)

Jeg er målløs over Shipmondo, og den arrogance deres medarbejder udviser, når man ringer med et helt legitimt problem. Det er pr. definition DIG der er idioten, og det får du direkte af vide.

Bruger man fx pakke.dk til at sende en pakke, taster man vægt, og størrelse ind på den pakke man skal sende. Derefter får man vist de postservices der sender pakker med de dimensioner. På den måde sikre det onlinefirma der sælger dig en label, at man køber en forsendelse der faktisk kan håndteres af den valgte postservice. Dette evner Shipmondo ikke, og når det så går galt, er det fordi kunden er idiot. I mit tilfælde skulle jeg sende en rund pakke med et print. En ret almindelig pakke.

På Shipmondo skal man bare købe en label efter vægt, skrive ud og sende. ALLE de 10 pakker jeg havde købt pakkelabel til og sendt, blev sendt retur!! Fordi de ikke overholdt DAOs regler for dimensioner. Jeg ringede så til Shipmondo og sagde, at det ville være en god ide, at de oprettede "mål" på pakken når man tastede data på pakken ind, således at man netop ikke risikerer, at dette sker, men vælger en postservice der faktisk kan håndtere den pakke man skal sende. Shipmondo gjorde tydeligt opmærksom på, at de ikke ønskede at yde denne service, at man også kunne taste mål ind, for de havde jo allerede under hver enkelt af deres mange, mange, mange postfirmaer skrevet, hvilke pakker de kunne levere, og de mange regler skulle jeg have læst under hvert enkelt postfirma. De var ikke interesserede i, at oprette en dropdown "kasse" med mål på pakken, så man som kunde kunne slippe for at læse regler for 10 forskellige postfirmaer.

JEG ER MÅLLØS!!! Det er faktisk det samme som direkte at sige, at de bare skal sælge dig en label, og så skrider de på om du faktisk kan bruge den label. Havde personen i den anden ende været lydhør overfor en ganske simpel funktion, som andre lignende firmaer evner at integrere på deres site, ville min oplevelse have været en anden. Men ARROGANCEN var vanvittig. Jeg får nu alle pakker retur, og skal IGEN købe labels hos et andet firma. Tak for tabet, og ikke mindst ligegyldigheden Shipmondo.

Og tak for, at min kunder lige nu skriver og skriver, og vil have penge tilbage for deres varer fordi de ikke gider besværet med langsom levering, og forsendelser de har fået besked om, men som aldrig dukker op. 

Det mindste I kunne have gjort var at LYTTE til jeres kunder!

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)