Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg starte en lektiehjælps virksomhed som f.eks. IVS? og kun betale virksomhedsskat.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg er uddannet folkeskolelærer og har fået tilkendt flexjob. Flexjobsordningen som sådan blokere ikke for opstart af f.eks. et IVS, men tages med i en vurdering som helehed når min arbejdsevene løbene skal vurderes.
Jeg har læst i nogle andre indlæg at det ved konsulentarbejde ofte kun er rantabelt at lave en enkeltmandsvirksomhed og betale B skat.
Det er især gældene hvis man ikke løber nogen risiko i konsulent arbejdet, hvilket man jo nok ikke gør ved lektiehjælp.
Hvis man derimod vælger at lave et IVS er faren at blive dobbeltbeskattet, hvis skat dømmer en til at være honnora- eller lønarbejder.
Drømmen er at bygge en smule kapital op i virksomheden (stille og roligt og se hvordan det går) for på længere sigt at ansætte f.eks. studenter og få det til at blive selvkørende som i still med Mentordanmark. Min virksomhed vil dog kun handle om matematik hjælp.
Er det på nogen må muligt at lave et IVS eller anden form for virksomhed, hvor jeg kan spare en kapital op uden at blive hårdt beskattet?
Det er min hensigt at jeg på længere sigt gerne vil leve af det, hvis det kan lade sig gøre.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Folketinget har vedtaget at udfase virksomhedsformen iværksætterselskab (IVS). Det betyder, at det ikke længere er muligt at stifte nye iværksætterselskaber.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2076
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Edgar1000:
Er det på nogen må muligt at lave et IVS eller anden form for virksomhed, hvor jeg kan spare en kapital op uden at blive hårdt beskattet?