Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg starte en lektiehjælps virksomhed som f.eks. IVS? og kun betale virksomhedsskat.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg er uddannet folkeskolelærer og har fået tilkendt flexjob. Flexjobsordningen som sådan blokere ikke for opstart af f.eks. et IVS, men tages med i en vurdering som helehed når min arbejdsevene løbene skal vurderes.
Jeg har læst i nogle andre indlæg at det ved konsulentarbejde ofte kun er rantabelt at lave en enkeltmandsvirksomhed og betale B skat.
Det er især gældene hvis man ikke løber nogen risiko i konsulent arbejdet, hvilket man jo nok ikke gør ved lektiehjælp.
Hvis man derimod vælger at lave et IVS er faren at blive dobbeltbeskattet, hvis skat dømmer en til at være honnora- eller lønarbejder.
Drømmen er at bygge en smule kapital op i virksomheden (stille og roligt og se hvordan det går) for på længere sigt at ansætte f.eks. studenter og få det til at blive selvkørende som i still med Mentordanmark. Min virksomhed vil dog kun handle om matematik hjælp.
Er det på nogen må muligt at lave et IVS eller anden form for virksomhed, hvor jeg kan spare en kapital op uden at blive hårdt beskattet?
Det er min hensigt at jeg på længere sigt gerne vil leve af det, hvis det kan lade sig gøre.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Folketinget har vedtaget at udfase virksomhedsformen iværksætterselskab (IVS). Det betyder, at det ikke længere er muligt at stifte nye iværksætterselskaber.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2076
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Edgar1000:
Er det på nogen må muligt at lave et IVS eller anden form for virksomhed, hvor jeg kan spare en kapital op uden at blive hårdt beskattet?

Støtter op om Ravns indlæg. IVS er udfaset. Du skal lave et ApS i stedet for. Kr. 40.000,00 som indskud. Disse kan du efterfølgende, med fradrag for stiftelsesomkostninger, anvende til indkøb af udstyr.

Du kan ligeledes udtrække kr. 49.900 til lav beskatning.

Men John Hannover kommer garanteret med sine gode guldkorn.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

IVS er borte. Det du er bange for er, hvis du ikke ses som selvsætændig men i stedet forr løn fakturerer fra et selskab og ja - det kan give mere end 100% skat

Andet alternativ er VSO.

Uanset hvad - ville et selskab vel give mere skat, nemlig først 22% af dit overskud, og når du en gang skulle have penge i lommen, mindst 27/42 mere = mellem bundskat af den mindste del og topskat af det meste - 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. May 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg nu opretter en enkeltmandsvirksomhed f.eks. VSO og får opbygget en kapital på f.eks. 100.000 kr, Vil det så være muligt efterfølgende at lave det om til et APS som står i et Holdingselvskab. Det er mest fordi jeg så ikke skal stå i firmaet med personlig hæftelse.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt er muligt - alt koster - men der kan omdannes skattefrit (udskyder skat)  eller skattepligtigt - men VSO er jo formentlig også noget som vil betyde du skal have lidt hjælp. Det vil ikke ændre ved, at det vil kunne være skattedyrt at fakturere en form for læregerning fra et selskab frem for som honorar/løn, men du bør få det gennemgået hos en revisor

Er det hensyn til flexjob (hvis jeg husker ret men ikke kender regler for VSO) eller måske for at undgå evt topskat - så giver VSO eller andet sikkert mening - ellers ville jeg råde til at tage beløbet til bundskat.

Jeg ville ikke have troet lektiehjælp mm ville være område med stor personlig risiko - og omdannelse til selskabsform med et holding oveni tilmed, lyder som overkill

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. May 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Som jeg kan forstå på det hele vil en enkeltmansvirksomhed være den mest rantable og den bedste måde at komme vidre med, da der jo som sådan ikke er de helt store ricici forbundet med lektiehjælp, også selvom jeg måske i fremtiden vil ansætte andre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Edgar1000:

Okay. Som jeg kan forstå på det hele vil en enkeltmansvirksomhed være den mest rantable og den bedste måde at komme vidre med, da der jo som sådan ikke er de helt store ricici forbundet med lektiehjælp, også selvom jeg måske i fremtiden vil ansætte andre.

det vil jeg mene - og går det godt - vil du jo om nogle år kunne omdanne til ApS skattefrit - og nok samlet ikke have haft flere omk end hvis du allerede nu havde ApS - og går det mindre godt - og du vil lukke igen - eller bare være dig selv, så er det langt lettest i enkeltmands - Personlig risiko for lektiehjælp lyder meget begrænset - så keep it simple - bare alm skat og ikke VSO med mindre der er specielle grunde.

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. May 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for hjælpen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)