Hej Amino, Man skal selvfølgelig have CVR, importregistreres og alle relevante dokumenter skal tydeligt fremgå på ens forsendelse, men hvilke dokumenter skal man selv indsende til skat/told ved import?
"Pakken udleveres så typisk med det samme fra told. Fra kurer firma/speditør, får du generelt pakken udleveret omgående, og der kommer så senere en regning for told og evt fragt. Sendes den med Post Danmark, kan der dog normalt gå lidt længere tid inden den er færdigbehandlet og ankommer til dig. Normalt skal du ikke udfylde noget, det klarer den speditør som indfortolde for dig (post DK - eller anden - DHL, osv" 1. Hvordan ved man om speditøren har indsent alle relevante dokumenter til myndighederne - eller om man selv skal gøre noget? 2. Jeg er ikke momsregistreret - hvem pålægger importmoms når jeg så importerer uden fra EU? Speditøren eller skal jeg selv gøre noget? 3. "Der kommer så senere en regning for told og evt fragt." Hvordan ved man hvad denne regning er på, hvis man modtager den efter man har modtaget varene? 4. Skal man oprettes som bruger og gøre noget i "importsystemet"? |
1) Du skal bede speditøren sende dig alle relevante tolddokumenter fra SKAT når varen er indfortoldet.
2) moms bliver beregnet ved indfortoldning,
3) Ja den efterfølgende måned vil du modtage en opkrævning fra SKAT på told (muligvis også moms)
4) Nej hold dig langt væk fra toldsystemet, det er meget vanskeligt at bruge (du har intet at bruge det til)