Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GO BIG or GO HOME

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 19
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

HALLØJSA FOLKENS!

Jeg er en 15-årig dreng, der faktisk stadig går i skole, MEN jeg føler, at jeg har en idé, der vil gavne en del mennesker. (har lavet statistik) 

I folkeskolen virker det således: vil man være iværksætter - bliver man ikke taget seriøs (derfor er det et 'tabu' for nogen). Dog slår det ÍKKE mig ud af kampen Skype-TongueOut

SPØRGSMÅL:

1. - Kan man arrangere et møde med en virksomhedsejer, og fortælle om sin plan og om et proteintelt samarbejde...UDEN at ejeren bare "stjæler" idéen?

2. - Hvis man f.eks. ejer sin egen virksomhed. Er der så en %-del, af indtjeningen, som ejeren maximum må udbetale sig selv i løn med?

3. - Hvordan finder man folk til at opbygge et 'team'? (når ingen af ens venner har interesse i iværksætteri)

4. - Kan/må man investere i sin egen virksomhed? 

TAK PÅ FORHÅNDSmile

Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

1. Selvfølgelig kan du det, og du skal ikke være bange for din idé bliver stjålet, en stjålet idé bliver aldrig lige så godt som ham der har idén og passionen til at drive den videre. Hørte engang en sige når du får en idé får 100 andre den også.

2. Der er som sådan ikke et max, du kan altid udbetale dit overskud i løn. Dog skal du selvfølgelig være opmærksom på hvis der flere ejere at overskudet bliver udbetalt korrekt, men også om du kan bruge pengene bedre i virksomheden før de udbetales og dermed også beskattes.

3. Der flere muligheder, amino er 1 af dem. Du kan også vælge at spørge rundt i facebookgrupper som f.eks Iværksætter Netværk (IVN) er et godt bud

4. Selvfølgelig :)

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Instragram


Som RasmusV1 siger: idéer bliver sjældent stjålet. Og som han også siger: der vil være mange der får samme idé, men de færreste vil konkretisere idéen, og hvis de gør, så har de ikke din sjæl med. Dermed ikke sagt at din idé er god, det kan jeg ikke vurdere uden at jeg har set idéen*. Det er en almindelig og udbredt misforståelse, at idéer bør holdes for sig selv. Ud med budskabet. Fortæl det til alle og enhver der vil høre det og der ikke vil høre det. Ram det store publikum. Før eller siden skal du ud i verden med din idé, og det giver dig ikke særlige fordele fordi du var den første (tænk på Apples iPad - Microsoft havde en tablet år før Apple). Hvis din idé ikke kan give dig en patent, vil der TEORETISK stadigvæk være folk der kopierer din idé - men også der vil det sandsynligvis ikke ske, medmindre din idé er SÅ genial og ingen nogensinde havde tænkt på det.

Hemmelighedskræmmeri har sjældent givet fordele i det lange løb.

Albert

* i øvrigt, selv hvis du skulle fortælle mig idéen, vil det være langt fra sikkert at jeg kan fortælle om idéen er god.

Tilmeldt 2. Jun 19
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus & Albert

Jeres indlæg/svar var virkelige informative - så tusind tak!Smile

Tilmeldt 16. Feb 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er stærkt uenig i de svar der er kommet til dit spørgsmål nummer 1. Men enig i resten.

Idéer bliver i dén grad stjålet. Er der i indtjeningspotentiale i din idé, så BØR du være bekymret. Det kan godt være, at originale idéer er bedre end en eventuel stjålet idé. Men en lunken udført idé med mange penge til markedsføring kan slå en super idé med 0 kroner, nemt.

Hvis du deler din idé uden en NDA (Google det), så skal du godt nok stole på personen/virksomheden.

Tilmeldt 2. Jun 19
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

BroStreamer:
Idéer bliver i dén grad stjålet.

Personerne/virksomhederne jeg har i tankerne mangler i hvert fald ikke penge, så de kan sagtens "stjæle idéen", som du nævner, men er det så muligt at klage til nogen?

NDA er vel en slags patent, ikke? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

NDA er vel en slags patent, ikke?  Nej og det viser jo du ikke har læst på hvad en NDA er

Instagram:
som du nævner, men er det så muligt at klage til nogen?
  NEJ

Tilmeldt 2. Jun 19
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
NEJ

Okay. Tak for hjælpen :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)