Jeg har i mange år 3D printet til eget forbrug. Til tider har jeg fået en enkelt bestilling på et eller flere 3D printede modeller til folk i mit eget netværk. Efterhånden er det ved at vokse så stort, at jeg tænker, at jeg nok bør formalisere det. Jeg aner dog ikke, hvor jeg skal starte. Hvad indbefatter det at have et CVR nummer? Hvilke forpligtigelser følger med (indberetning af regentskab etc.)? Og hvad skal jeg være opmærksom på? |
Hobbyvirksomhed kan ikke få CVR - da det er en virksomhed der ikke er erhvervsmæssig med overskud for øje.
Der er som ikke andre betingelser end dem du har haft hele tiden = føre et regnskab over indtægter og udgifter (lidt bedre fradrag for køb af aktiver faktisk) og indberette overskud til skat hvert år
Ved du at du vil ligge under 50 t omsætning på alle 12 mdr perioder, kan du have PMV som er uden moms - men registrerer når du rammer ca 4000 omsætning per måned
Du kan for små penge læse alt om PMV uden moms og enkeltmands med moms i letlæst bog Personlig virksomhed som e-bog eller paperback - her https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html
vh John Hannover