Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR til hobbyvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære alle,

Jeg har i mange år 3D printet til eget forbrug. Til tider har jeg fået en enkelt bestilling på et eller flere 3D printede modeller til folk i mit eget netværk. Efterhånden er det ved at vokse så stort, at jeg tænker, at jeg nok bør formalisere det.

Jeg aner dog ikke, hvor jeg skal starte. Hvad indbefatter det at have et CVR nummer? Hvilke forpligtigelser følger med (indberetning af regentskab etc.)? Og hvad skal jeg være opmærksom på?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46680
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:40

Hobbyvirksomhed kan ikke få CVR - da det er en virksomhed der ikke er erhvervsmæssig med overskud for øje. 

Der er som ikke andre betingelser end dem du har haft hele tiden = føre et regnskab over indtægter og udgifter (lidt bedre fradrag for køb af aktiver faktisk) og indberette overskud til skat hvert år

Ved du at du vil ligge under 50 t omsætning på alle 12 mdr perioder, kan du have PMV som er uden moms - men registrerer når du rammer ca 4000 omsætning per måned
Du kan for små penge læse alt om PMV uden moms og enkeltmands med moms i letlæst bog Personlig virksomhed som e-bog eller paperback - her https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. May 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:38
Hej John,

Tak for svar og råd!

Det lyder godt, at jeg kan undgå CVR - det vil jeg helst!

Jeg kan dog forstå på de fleste af mine kunder, at de foretrækker, at jeg har CVR (hvorfor ved jeg ikke). Jeg kommer næppe i nærheden af 50.000 i omsætning - og heller ikke 4.000 i udgifter. Er PMV stadig det bedste bud?

Mange tak for hjælpen!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46680
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:09

KakaDK:
Hej John,

Tak for svar og råd!

Det lyder godt, at jeg kan undgå CVR - det vil jeg helst!

Jeg kan dog forstå på de fleste af mine kunder, at de foretrækker, at jeg har CVR (hvorfor ved jeg ikke). Jeg kommer næppe i nærheden af 50.000 i omsætning - og heller ikke 4.000 i udgifter. Er PMV stadig det bedste bud?

Mange tak for hjælpen!

det hjælper ikke de af dine kunder der vil have du har CVR formentlig - for de ønsker det for at slippe for skatteindberetning - og det skal de stadigt gøre ved PMV . Kun momsreg CVR som sådan giver frihed for det https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html

Læs 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)