Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk direktør adresse på proforma adresse - men fast boipæl i udlandet.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg er ret ny inden for dette fag, men jeg håber at jeg lige må stille et spørgsmål:

Hvilken gavn får man af et setup, hvor man har dansk direktør adresse i et ApS-selskab, mens man reelt har fast bopæl i udlandet? Kan man bruge det til at kanalisere penge fra DK for selskaber og ned til skattely lande for at slippe for DK-skat? Eller er der andre smarte ting i dette setup. Er det overhovedet lovligt at have dansk direktør adresse på en adresse hvor man ikke er fastboende?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ikke som sådan en fordel i det setup, ud over man lettere får en bankkonto og en ansvarlig direktør til at løse de danske problemer. Det er helt lovligt at have f.eks et kontor hotel og en direktør som bor et andet sted - sådan som de fleste ansatte direktører gør.  Det er en pligt for et dansk selskab, at have en adresse, hvor myndighederne kan komme i kontakt med en levende person, som kan tage fat i- f.eks den direktør eller andre i selskabet.

Selskabet vil være dansk skattepligtigt når det drives fra DK.  Ejeren kan godt få udbytte hvis ejeren bor i et andet land, - her trækkes dansk udbytteskat

vh John Hanover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tak for svar John Hannover.

Hvis firmaet har registreret ejer og stifter (i dette tilfælde er ejer og stifter et andet firma) i et skattely-land, men direktøren er registreret i Danmark, på en adresse hvor myndighederne kan komme i kontakt med direktøren, men at direktøren reelt bor i samme land. Hvad kan dette firma bruges til? Hvilke fordele og ulemper er der? Og et spørgsmål til andre der ved noget om eventuel svindel, hvad kan dette setup bruges til?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

du har fået det svar du kan få af mig, forstår ikke helt de flere tråde med hvordan man kønsvinkel. Direktøren og ejeren for et ApS må gerne bo i et andet land, udlænding må lave danske ApS alt de vil - selskabet skal blot have en kontaktbar adresse hvor en person kan henvise til ledelsen og en adresse hvor skat og andre myndigheder hurtigt kan få adgang til regnskaber

Der er masser af danskere der har selskaber i udlandet, helt som udlændinge har i DK og formået er generelt ikke svindel overhovedet. Hvad er din bevæggrund for at høre hvordan lovlige ting kan bruges til svindel?

Der er ikke meget der ikke kan svindles med hvis det er det man vil

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg spørger om de her ting, fordi jeg er ved at løse en tvivl jeg har om en der begår alvorlig krimilatiet, og denne person er kendt, også her på dette forum. Det drejer sig om offshore og spam og et dække under at han arbejder med hosting selskaber. Hvis jeg skal melde ham til myndighedene, vil jeg meget gerne være sikker på at jeg har forståpet tingene korrekt.

 

Beklager mine spidsfindiger spørgsmål. Men mange tak fordi du vil bruge tid på at svare ud fra den gældene lovgivning.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du er i tvivl, kan du jo altid melde det til en myndighed, så er det op til dem, og se om personen faktisk laver noget ulovligt.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 16. May 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 06:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person
Hej trådstarter

Du får absolut ingen gavn af dette setup, hvis jeg forstår dig korrekt. Hvis myndighederne opdager det, beder de dig sikkert pænt om at rette setup'et i dit eksempel.

I følgende eksempler vises der et rigtigt og et forkert setup. Husk det blot er eksempler, det kan ske at det dårlige eksempel er en misforstået fejl fra ejeren af.

Her er et godt eksempel:
Slå "cvr 36090626" op på Virk

Her er det dårlige eksempel:
Slå "cvr 40089381" op på Virk

Husk at vi taler om at begge ejere nævnt i eksemplerne bor i udlandet. Men direktøren i det dårlige eksempel, der bor i udlandet, er samtidig ejer af virksomheden der har stiftet firmaet.

Kildemateriale:
Erhvervs og Selskabsstyrelsen, samt offshoreleaks. (Der tages forbehold for at data bliver rettet ved Virk's opslag, således at ovenstående eksempler ikke længere er i nævnte tilstand.)

Håber at det var svar nok. 🤔


/René Laursen
Tilmeldt 16. May 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Var det ikke Christian Aage Stenderup Larsen der startede dette indlæg? Hvor er hans navn pludselig blevet af?

Vh Asger Lund
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)