Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsudbyder i Norge?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Vi overvejer at starte op i Norge.

Er der nogle af jer, der ved hvilken betalingsmodel de foretrækker deroppe? Umiddelbart tænker vi, at starte med PayPal (mener også man kan betale via Visa/Mastercard med deres løsning).

Men tager meget gerne imod råd. :)

Mvh.

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Vipps er vældig udbredt. Det svarer til MobilePay i Danmark og har omtrent samme funktionalitet.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Sportsbuddy.dk Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi bruger Quickpay i Norge - det fungere super og har også en norsk oversættelse.

Vipps (Den norske version af Mobilepay) er også en mulighed og skulle have 3,6 millioner brugere - om den kræver et norsk CVR nr eller bankkonto ved jeg dog ikke.

http://kjaertrading.dk/ - Varepartier og restpartier i mængder der passer dit behov til gode priser.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad bruger I sammen med QuickPay? Clearhaus?

Mvh

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu var det operative ord i det oprindelige spørgsmål “foretrækker”. Nordmænd foretrækker at betale med Vipps. Hvad der kræves og fordres administrativt er en anden snak. Man kunne teoretisk tage sig betalt i Ethereum eller hash og bier, men det ville antageligvis indsnævre det købelystne publikum.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal beklage at jeg bidrog med faktuel viden i en tråd på internet :)

 

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg beklager at have uddybet svaret på det oprindelige spørgsmål... my bad.

Årsagen skal findes i, at dit faktuelt korrekte svar præsenterer kravet om norsk organisationsnr og afregning i NOK som en begrænsning. Jeg har selv haft norsk konto, på et tidspunkt hvor det lige var smart forretningsmæssigt. Det er ganske let at få sig registreret i Norge, og med konto i Nordea er det superlet at flytte rundt mellem de skandinaviske lande.

Nordmænd foretrækker Vipps - det var svaret på spørgsmålet.

Vipps fordrer en norsk konto og afregnes i NOK. Det var den faktuelle tilføjelse.

Det er ganske problemløst, at få sig oprettet i Norge og derved få adgang til den foretrukne betalingsform.

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Her i Norge er mit indtryk at det er Vipps og VISA/Mastercard der gælder, og nogen bruger også Klarna på sine webshops.

Der nævnes i tråden at man skal have norsk organisationsnummer og norsk bankkonto, hvilket er rigtigt, men skal man have et .no domæne skal der også et norsk organisationsnummer til.

Jeg kender flere udenlandske firma der benytter "proforma-selskaber" (et advokatkontor eller lignende), der oprætter alt det her for dem, men man skal også huske at ved oprættelse af et firma i Norge, skal der også betales moms og alt det der, her oppe.

Planlægger I at oprætte et firma i Norge, eller bare sælge til Norge (fra et .dk domæne)?

Blev lidt kort (har travlt), men håber det gav lidt mer forståelse :)

Mvh Dan

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi ønsker et .no domæne. Jeg mindes, at kunne huske, at man netop kunne få et .no domæne via 2. part, så man ikke behøver oprette firma mm. i Norge. Vi ønsker fortsat at sende fra Danmark.

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)