Hej alle Et helt banalt spørgsmål. Er det minus AM-bidrag, og er det før evt indbetaling til fx rate-pension? Jeg har nemlig fået 69.000 i kompensation til min enkeltmandsvirksomhed (har mistet ordrer for 145.000). Virksomheden har jeg ved siden af et fast deltidsjob. Hvis jeg får gang i virksomheden igen til efteråret (og lige nu kommer der ordrer ind), kan jeg havne i nærheden af de 800.000. Så vidt jeg kan forstå kan 1 krone for meget koste mig alle 69.000. Så det vil være godt at holde lidt styr på det. Vh Rune |
ratepension trækkes fra ved personlig indkomst som opgøres både før og efter AM bidrag - jeg ved ikke hvilken der er med i de 800.000.polyfemos:Jeg har nemlig fået 69.000 i kompensation til min enkeltmandsvirksomhed (har mistet ordrer for 145.000). Virksomheden har jeg ved siden af et fast deltidsjob. Hvis jeg får gang i virksomheden igen til efteråret (og lige nu kommer der ordrer ind), kan jeg havne i nærheden af de 800.000. Så vidt jeg kan forstå kan 1 krone for meget koste mig alle 69.000. Så det vil være godt at holde lidt styr på det.
Pas på ikke at komme benzin på det bål, hvor mange mener at selvstændige vil spekulere i pakkerne - ex holde sin indtægt på 799.999 i perioden og gemme resten af indtægten/fakturaerne til efter - og meget andet sjovt tænkeligt, for det øger i den grad kravet om revisor dokumentation mm
Det lyder lidt tosset hvis det faktisk er sådan som du skriver, at 800.000 = betal 69.000 retur - 799.999,99 - behold 69.000 kr - men jeg er enig i, at det ser sådan ud - og omvendt - har man 800.000 i personlig indtægt, så er man jo ikke i umiddelbar stor nød
Hør din revisor eller anden kyndig hvis ikke en her har klart svar - evt en af de chat rådgivninger jeg har med her https://startupadvisejh.blogspot.com/2020/03/corona-nyt-sma-og-mellem-store.html .
vh John Hannover