Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har flere kunder, der kan ikke få erhvervs-konto.
De har ansøgt mange gange til at oprette konto hos flere banker men uden resultat.
Jeg har lavet alt dokumenter( forretnings-plan , budget for 12 mdr og private budget)
De bruger deres privat konto på arbejde.
Nogle af dem er blevet risiko af lukke sine private kontoer.

Hvad kan man gøre?

Hvilken myndighed kan man klage over, at banken ikke har oprettet en konto for virksomheden og ikke accepterer brugen af den privat konto til arbejde?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

SR-Sima:
Jeg har flere kunder, der kan ikke få erhvervs-konto.
De har ansøgt mange gange til at oprette konto hos flere banker men uden resultat.
Jeg har lavet alt dokumenter( forretnings-plan , budget for 12 mdr og private budget)
De bruger deres privat konto på arbejde.
Nogle af dem er blevet risiko af lukke sine private kontoer.

Hvad kan man gøre?

Hvilken myndighed kan man klage over, at banken ikke har oprettet en konto for virksomheden og ikke accepterer brugen af den privat konto til arbejde?

kort sagt ingen. Banker har ikke nogen form for lovmæssig pligt til at tage erhverv ind - og der er også dom der viser, at de må lukke private konti der bruges til erhverv, da en personlig konto KUN er til personlig brug.

Værst er det naturligvis for selskaber som jo slet ikke KAN bruge en privat konto til at modtage penge på. Der har været mange useriøse selskaber - specielt inden for IVS desværre, og banker mener det er risiko og ballade med at få betalt hvad det koster at køre hvidvask kontrol og drift. Mange utroligt hadefulde tråde på facebook og andre steder, mod banker der ikke gratis stiller konto op, har ikke hjulpet på klimaet mellem banker og nye små iværksættere

Jeg kan huske, at allerede i Brian Nielsen tid som erhvervsminister, advarede han meget kraftigt mod den "bank-bashing" som pågik, og pegede på, at den ville skade samarbejdet generelt fremover.

Men kort og godt, du kan ikke klage nogen som helst steder, men du kan jo altid, politisk, skrive til erhvervsministeren. Jeg har skrevet - med forslag om en meget simpel risikofri (og dermed jo nok også ofte værdiløs for firmaer måske) kontoform - hvor bankerne som udgangspunkt skulle kunne tilbyde alle erhverv en konto - mod en rimelig pris - og ret til at nægte med en konkret begrundelse - som så skulle kunne bedømmes af et nævn. Jeg tror dog ikke der er politisk vilje til at tvinge banker, som politikerne samtidigt kræver meget af - herunder at de foretager konkrete kreditvurderinger https://johnhannover.blogspot.com/2020/02/bank-ikke-helt-let-at-fa-konto-brev-til.html  Det strider også mod min normale tanke, at ikke banker som private virksomheder må vælge hvem de vil handle med, men problemet er nu reelt nok

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. May 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak John for din god svar.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)