Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oplsyningsskema/varelagerregulering

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en personligt ejet mindre virksomhed og det er anden gang, hvor jeg skulle oplyse virksomhedens resultat.
Heldigvis går det bedre fra januar 2020, men i 2018 og 2019 havde jeg et underskud. Begge år næsten det samme beløb, ca. 19-20.000 kr.
Jeg er desværre ikke god nok til alt det regnskab, men lærer hele tiden og vil ikke have rod i mit regnskab. Jeg har lige opdaget, at der er noget, som hedder 'varelagerregulering' og at de varer, jeg købte på et tidspunkt skal flyttes
fra den ene til den anden konto. Er jeg helt gal på den, hvis jeg først retter det nu? Både for 2018 og 2019.

Lageret var optalt i januar. Har dog ikke endnu beregnet værdien af det nu, men inden jeg gør det, vil jeg hellere sikre mig, at det jeg forstår, er korrekt :)
Forstår jeg det rigtigt så, at hvis f.eks. mit varelager udgjorde ca. 18.000 kr. i slutningen af 2018, så flytter jeg det til en anden konto, så bliver mine udgifter reduceret med det beløb dvs. mit underskud bliver ikke de 19-20.000,
men 1-2.000 tusind og så skal jeg rette mit oplysningsskema og betale tilbage (alt eller noget af?) det, jeg fik som overskydende skat sidste år? Hvor meget bliver det ca., er det nogen, der ved det?

I 2019 begyndte jeg at sælge og der var ingen varekøb. Rent hypotetisk... f.eks. i slutningen af 2019 har mit lager en værdi på 10.000 kr., dvs. 8.000 kr mindre end 2018 dvs. bliver mit underskud (resultatet) større?
Har det

Jeg betaler selvfølgelig tilbage alt det, jeg har fået for meget, men efter at have læst en masse om varelager, regulering osv. osv. de sidste par dage, er jeg helt forvirret og vil meget gerne lige høre andre, der har forstand på det og vil have styre på det inden jeg gør noget forkert :)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)