Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad laver en frontend JavaScript udvikler ?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ud fra programmør-synsvinklen: Jeg tror ikke at der er et eneste (programmerings)sprog der er bedre end den anden - som Niels Henriksen også siger, er det kun en mening han har.
Jeg kan rigtig godt lide JavaScript, især med jQuery. Men det er måske også fordi jeg ikke har prøvet at lave noget i Python f.eks. Jeg har lavet websites som er udvidet med JavaScript og med VBScript, og der foretrækker jeg helt klart JavaScript. Men jeg vil altid insistere at jQuery må bruges, for ellers er det alt for besværligt at lave en cross-browser-website.

Ud fra etisk-hacker-synsvinklen: JavaScript kan ødelægge rigtig mange ting. Det kan andre scriptsprog også, men ulig f.eks. Python, VBscript og PoweSshell virker JavaScript out-of-the-box i flere platforme, hvilket gør at der ikke er brug for separate installationer inden et ondartet script kan blive eksekveret  - hvilket kan have katastrofale konsekvenser.

Albert

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Albert van Harten:
Jeg tror ikke at der er et eneste (programmerings)sprog der er bedre end den anden

Præcis... Jeg har selv siddet med

Perl - fordi en kunde havde det og ikke så grund til at skifte

Python - fordi mit mediacenter hjemme bruger det

C++ - fordi jeg skulle læse noget kode og omskrive det

C# - fordi det er det jeg sidder med til daglig

PHP - fordi et site jeg havde købt brugte det og jeg skulle forbedre det

osv....

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Albert van Harten:
Jeg tror ikke at der er et eneste (programmerings)sprog der er bedre end den anden - som Niels Henriksen også siger, er det kun en mening han har.

Der er mange parametre man kan sammenligne programmeringssprog på. Abstraktionsniveau, læsbarhed, performance, mængden af libraries, er der et aktivt community, testbarhed er nogle af dem som man ofte vil se på. Hvordan de vægtes vil ofte variere alt efter opgaven, så man kan ikke sige noget generelt om hvilket sprog der er bedst, men det kommer an på hvad det skal bruges til. Brug det rigtige værktøj til opgaven.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Nicolai Lundgaard:
Der er mange parametre man kan sammenligne programmeringssprog på. Abstraktionsniveau, læsbarhed, performance, mængden af libraries, er der et aktivt community, testbarhed er nogle af dem som man ofte vil se på. Hvordan de vægtes vil ofte variere alt efter opgaven, så man kan ikke sige noget generelt om hvilket sprog der er bedst, men det kommer an på hvad det skal bruges til. Brug det rigtige værktøj til opgaven.

Jeg er 100% enig :) Det er også derfor jeg sagde, at der ikke er et eneste sprog der er bedre end et andet, simpelthen fordi der er så mange parametre

Albert

Fra Nørresundby
Tilmeldt 24. Mar 20
Indlæg ialt: 25
Fra  Softnotik Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

En frontend udvikler har i dag fået mere ansvar end for 11-12 år siden.
En frontend udvikler implementerer og har ansvar for f. eks
- Brugervenlighed
- Nogle laver mere avanceret ting, som f. eks integration til betalingssystemer, blokering af bots og single-signon af Microsoft kontoer, facebook, google-konto.
- Nogle har ansvar for implementering af SEO elementer, som f. eks meta tags, facebook, schema.org
- Ansvar for at hjemmesidens struktur og brugerflade er nem at vedligeholde generelt, både kort- og langsigt
- validering af data i browser, så at serveren skal bruge mindre serverkræft på validering og at folk får et hurtigere svar på det de indtaster er rigtig eller forkert
- kommunikation til API'er i forhold til CRUD af data.
- Ansvar for hjemmesiden er hurtigere til at svare. Undgå f. eks hele hjemmesiden skal refresh, i stedet for kun få elementer af siden.
- Ansvar for at hjemmesidens indhold er hurtig. F. eks undgå store billeder

www.Softnotik.dk Freelance, Softwareudvikling, Web (+45) 32222720

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)