Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dagpengeret og for sene indberetninger til e-indkomst

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
Jeg har haft en ansat og i perioder indberettet vedkommendes løn forsinket til e-indkomst og i klumper på 6 måneder for eksempel.
Det er jo ikke OK i forhold til skat, men kan det påvirke vedkommendes dagpengeret?

Det siger vedkommendes a-kasse, men det kan vel ikke passe at en lønmodtager som notorisk har fået sin løn, mister sin dagpengeret fordi jeg som arbejdsgiver har nosset i det ??

Nogen der VED noget om dette eller har erfaringer om praksis i a-kasserne ??
Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad mener du med at du har indberettet "i klumper"? 

Tilmeldt 24. Apr 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Som jeg skriver for eksempel for 6 måneder af gangen i e-indkomst
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

I det omfang det påvirker årsindkomst fra oplysningssedlen så kan det givet påvirke - men du bør til gengæld kunne ændre det i skat - om end med besvær

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Klodshansine:
Som jeg skriver for eksempel for 6 måneder af gangen i e-indkomst

Der er forskel på om du på én gang indberetter for 6 individuelle måneder, eller om du indberetter 6 måneders indkomst som om det alt sammen vedrører én måned.

Hvis du f.eks. slår indkomsten fra januar til juni sammen, og indberetter summerne som om det hele er juni-løn, så er det virkelig galt.

I så fald vil jeg råde dig til at kontakte SKAT og høre hvordan du kan lave sådanne falske indberetninger om. 

eIndkomst anvendes - som nogen bekendt - til at vi i samfundet har registreret hvem der har hvilken indkomst hvornår, så vi kan hjælpe folk med ikke at utilsigtet få udbetalt uberettigede ydelser, som de kan have svært ved at betale tilbage igen når det bliver konstateret. 

Hvis du (jvf. foregående eksempel) til gengæld bare i juni har indberettet hvad der var i løn i januar, februar, marts, april, maj og juni, så er tingene registreret korrekt, og systemerne fungerer som de skal. 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Klodshansine:
Hej,
Jeg har haft en ansat og i perioder indberettet vedkommendes løn forsinket til e-indkomst og i klumper på 6 måneder for eksempel.
Det er jo ikke OK i forhold til skat, men kan det påvirke vedkommendes dagpengeret?

Det siger vedkommendes a-kasse, men det kan vel ikke passe at en lønmodtager som notorisk har fået sin løn, mister sin dagpengeret fordi jeg som arbejdsgiver har nosset i det ??

Nogen der VED noget om dette eller har erfaringer om praksis i a-kasserne ??

I forlængelse af foregående svar.

Hvis du har indberettet som summer i enkeltmåneder (jvf. eksempel i foregående svar), så har lønmodtager jo ikke været registreret i arbejde i januar-maj. Det kan vel påvirke dagpengeret. Såfremt forkerte oplysninger medfører, at retten til dagpenge er mistet, så kan det muligvis rettes op når de rette oplysninger kommer frem. 

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du ved du allerede har trådt i spinaten ved at være et rodehoved, så det vil jeg ikke dykke mere ned i men jeg begriber ikke hvorfor man ikke bruger et billigt og næsten fuldt automatiseret lønseddel-system som f.eks. Danløn her i 2020.

Du laver en opsætning hvor der automatisk overføres data til eindkomst.
Du laver en aftale med Nets så pengen automatisk overføres både til medarbejder og SKAT på de rigtige datoer.
Du betaler 20 kr. pr. lønseddel og slipper for al manuel arbejde.

Spørgsmål: Er grunden til den sene indberetning at du har haft brug for pengene (den skat som burde være afregnet løbende) og dermed har undladt at indberette rettidigt til eindkomst ? Er du i øvrigt sikker på at dine indberetninger er korrekte nu du manuelt laver disse i eindkomst ?

Jeg tror faktisk at SKAT ser meget kritisk på dette så jeg vil foreslå dig at få rettet dine tidligere indberetninger OG fremadrettet alene anvende f.eks. Danløn til lønberegning og indberetning. 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er system i udbetalingerne og de falder som de skal hver måned, så skal du jo ind i e-indkomst og foretage rettelser så der kommer ind i de rigtige måneder.

Tilmeldt 24. Apr 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er for eksempel indbrettet 6 måneder pr 31/12 og der er angivet at det dækker perioden 1/7 til 31/12.
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Så går du ind den 31/12 og skriver det samme nu med et minus foran så ind hver måned og indberetter den rigtige løn

Du kan google fremgangsmåden

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)