Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juridiske spørgsmål til start af dropshipping

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har ledt efter svar herinde, men kunne ikke finde dem jeg ledte efter så jeg prøver at oprette et indlæg istedet og håber nogle kan være behjælpelige med svar.

Jeg vil prøve at starte en shopify butik op hvor jeg vil prøve at dropshippe fra udlandet. Jeg har undersøgt flere produkter og har nu fundet et jeg gerne vil prøve at sælge.

Jeg er dog lidt nervøs da jeg ikke helt ved hvordan jeg er stillet rent juridisk hvis der opstår personskader eller materielle skader som følge af brug. Det er et elektronisk produkt (en flue fanger). 

Lad os sige at der går ild i produktet pga. en fejl - hvem hæfter så for skaderne? Kan jeg via 'legal terms' fraskrive mig ansvaret for skader forsaget af produktet - eller er det i sidste ende fabrikken der hæfter for skader?

Jeg har ikke lyst til at gå fra hus og hjem pga. et eventuelt sagsanlæg så jeg skal lige have helt styr på dette først..

På forhånd tak for svar :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

I forhold til dit salg til din kunde hæfter du. OM du så kan gå tilbage til dropshipper og denne til producenten og prøve at få dækket noget (regres) må jo komme an på en prøve, men du hæfter i forhold til dit salg til din kunde og kan ikke fraskrive dig. Du kan drive det i selskabsform og undgå personlig hæftelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Mar 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Jeg er nået frem til at jeg ikke tør gå igang uden at have oprettet et aps eller at jeg har en form for produkt ansvarsforsikring. Det koster jo 40000 at oprette et aps, og de tilbagemeldinger jeg har fået indtil videre angående forsikringen er at det bliver dyrt da de markeder jeg blandt andet vil sælge i er USA og Canada.

Det er ærgerligt at det skal være så dyrt at komme igang - hele meningen med at starte en butik der benytter sig af dropshopping var jo netop at det ikke skulle koste det vilde ifht. varelager mm. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

rasbr:

Tak for svar. Jeg er nået frem til at jeg ikke tør gå igang uden at have oprettet et aps eller at jeg har en form for produkt ansvarsforsikring. Det koster jo 40000 at oprette et aps, og de tilbagemeldinger jeg har fået indtil videre angående forsikringen er at det bliver dyrt da de markeder jeg blandt andet vil sælge i er USA og Canada.

Det er ærgerligt at det skal være så dyrt at komme igang - hele meningen med at starte en butik der benytter sig af dropshopping var jo netop at det ikke skulle koste det vilde ifht. varelager mm. 

Det er også ærgerligt for kunden at komme galt afsted pga dit produkt. 

Du kan sagtens blot starte en personligt ejet virksomhed og så skal du ikke indbetale 40.000 kr. 

I øvrigt kan ingen herinde besvare dine juridiske spørgsmål, når du undlader det væsentlige element, at du vil sælge til det nordamerikanske marked.

Tilmeldt 22. Mar 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har stiftet et enkeltmandsfirma, og jo - vel vil det være ærgerligt hvis nogen kom galt afsted. Jeg har jo ikke tænkt mig at sælge ting helt samvittighedsløst jeg ikke vil stå inde for ifht. kvalitet mm.. MEN hvem kan forudse hvad der kan gå galt alligevel? Vi har alle hørt historier om folk der sagsøger firmaer fordi det ikke lige stod i brugsvejledningen til en mikrobølgeovn at man ikke må putte sine dyr derind el. lignende.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

rasbr:

Jeg har stiftet et enkeltmandsfirma, og jo - vel vil det være ærgerligt hvis nogen kom galt afsted. Jeg har jo ikke tænkt mig at sælge ting helt samvittighedsløst jeg ikke vil stå inde for ifht. kvalitet mm.. MEN hvem kan forudse hvad der kan gå galt alligevel? Vi har alle hørt historier om folk der sagsøger firmaer fordi det ikke lige stod i brugsvejledningen til en mikrobølgeovn at man ikke må putte sine dyr derind el. lignende.

De historier du referer til er amerikanske og ikke danske; du bør derfor overveje om det er det rette marked at have fokus på 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)