Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside optimering

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino,

Jeg har lige fået til opgave at skulle optimere hjemmesiden https://7opskrifter.dk - Der skal være mere fokus på en community følelse og opfordre de besøgende til at oprette sig som bruger og dele deres egne opskrifter.

Hvad har I af anbefalinger til evt. plugins og temaer der kan bruges til dette?

Siden kører på WordPress :)

 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

WordFence!!!!

Fra Danmark
Tilmeldt 11. Jan 18
Indlæg ialt: 19
Fra  SimpleCo Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

nicolairh:
Jeg har lige fået til opgave at skulle optimere hjemmesiden https://7opskrifter.dk - Der skal være mere fokus på en community følelse og opfordre de besøgende til at oprette sig som bruger og dele deres egne opskrifter.

Jeg tror, at hjemmesiden vil kunne få meget ud af gamification. Altså ”What’s in it for me”-konceptet. Der findes tusindvis af hjemmesider, hvor jeg kan uploade min opskrift, så hvorfor skal jeg gøre det hos lige præcis dig?

De første tanker der umiddelbart kommer til mig er:

  • Tilbyd x antal opskrifter hvis man opretter en bruger

Du kan f.eks. lave en PDF, hvor du samler 3 opskrifter, som man ikke kan finde på siden. Fordi de er unikke og ikke kan findes andre steder, så giver det anledning til, at man har lyst til at oprette en bruger.

  • Videreudvikling af like-funktion

Jeg kan se der allerede er en like-funktion, men den ”gemmer” sig, da den ikke skiller sig ud. Den er svær at få øje på.

Én ting er at gøre den mere synlig, men du kunne også videreudvikle funktionen. Når man trykker på ”like”, kunne man f.eks. få ekstra muligheder for ”hvorfor kunne du lide den?”. Her kunne man så vælge ”den smagte godt”, ”den mætter godt”, ”den var nem at lave” osv. Her får du en ekstra interaktion, som er nem at tage stilling til for brugeren, samt du får lidt mere community-følelse.

  • Månedens brugeropskrift

Hvis du hver måned sætter fokus på en brugeropskrift, så kunne det give mig som bruger lyst til at indsende en opskrift nu, for at se om den måske er god nok til at blive månedens udvalgte opskrift. Derudover kan det også sagtens give anledning til, at jeg har lyst til at indsende en igen i næste måned.

  • Gør opmærksom på visninger, delinger, likes, kommentarer osv.

Hvis jeg har oprettet en opskrift på din side, så er det højst sandsynligt fordi, jeg gerne vil vide, hvad andre synes om den. Derfor bør du flere steder på hjemmesiden lægge vægt på, hvad man præcis får for at oprette en opskrift. Hvis du f.eks. fortæller mig, at jeg får en mail/notifikation eller lignende om delinger, likes, kommentarer osv. eller hvis jeg har opnået x antal visninger, så vil jeg være meget interesseret i dette.

  • Bonus/præmie for at opnå forskellige mål

Du kan f.eks. tilbyde en hemmelig opskrift, hvis en bruger indsender 3 opskrifter. Det opfordrer til at oprette flere opskrifter. Du kan også tilbyde en form for bonus, rabatkode til noget eller lignende. Hvis jeg som bruger har udsigt til en form for præmie, så har jeg også mere lyst til liiige at indsende en opskrift mere.

Du vil sikkert kunne udtænke flere lignende tiltag, hvis du tænker kreativt, men ovenstående kan i hvert fald bruges til inspiration.

God fornøjelse med optimeringen Smile

Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres feedback!

 

Vil prøve at hente WordFence ned og få det opsat.

 

Martin Laugesen, du har haft nogle rigtig fede tiltag vi vil prøve at lege lidt med og se hvordan vi kan integrere flere af dem bedst muligt.

 

Tak! :)

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)