Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor lang tid tager det at lave en webshop?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Vi er to som er ved at bygge et startup. Det er en lang historie, men en variabel i en overvejelse vi har er, hvor lang tid det tager at lave en webshop, forudsat at man har alle sine produkter struktureret i en database med billeder, navne og beskrivelser.

Det som mangler er altså det tekniske og indholdet "udenom" produkterne (betingelser, politikker, virksomhedsbeskrivelser og den slags).

Hvor lang tid skal man regne med at sætte af til at få en webshop til at virke?

Hvor lang tid skal man sætte af til alt det udenom? Emballage, aftaler med post og al del slags? 

Bedste hilsner

Martin

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 15
Indlæg ialt: 82
Fra  castorolie.dk Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Har selv haft bygget flere affiliate sider og webshops. Det er lidt afhængig af hvor stor jeres shop er og om I allerede har et fuldtidsjob ved siden af dette projekt Men umiddelbart ville jeg give det 2 mdr.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Apr 20
Indlæg ialt: 3
Fra  Tinykids.dk Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Martin,

Jeg startede med at bygge vores webshop den 20. marts, 2020. Den indeholder pt. 140 produkter med en masse SEO arbejde. Fuld funktionel med integrationer til økonomi, post, emballage er indkøbt, lager er opsat med lokationsid.

Det er klart et subjektivt spørgsmål - hvor lang tid tager det at løbe 100 meter? Den klarer Usain Bolt nok på den halve af tiden end de fleste af os andre.

Når det er sagt... så læs med her.

En rimelig fasebeskrivelse ville se sådan her ud med hhv. tidsforbrug set fra en som ved hvad han laver:

Fase 1: 20 timer
Fase 2: 24 timer (Ja.. men den er fuldstændig afhængig af ønsker. Skal i have en mega simpel, hurtig skabelon webshop.. 10 timer.. Skal i have den vildeste skræddersyet løsning.. 20000 timer. Jeg går dog ud fra simpel ud fra din beskrivelse)
Fase 3: 16 timer
Fase 4: 24 timer (Såfremt alt indhold er klar til produkter inkl. links til billeder)
Fase 5: 8 timer (Sæt hele dagen af til åbning og få testere til at gennemføre ordre hele dagen, tilret eventuelle problemer. Ved store problemer luk ned igen og prøv igen dagen efter)

Samlet tidsforbrug: 92 timer.

Når det så er sagt, så kan jeg smække en webshop sammen der er fuld funktionel, som kan modtage betalinger og sende ordre på 4-8 timer, men så får i heller ikke lov til at vælge en eneste detalje, hverken hvilket tema, features, farver eller andet. Så derfor lad ikke det stoppe jer, hvis i gerne bare vil prøve noget af, så kan i få det til små penge men husk kvaliteten er derefter. :-)

Fase 1:
Valg af webshop system
Valg af tema
Valg af features (One Page Checkout, Shopdesign, Farvevalg, Skrifttyper)
Valg af logo
Valg af domæne + navn
Valg af leverandøraftaler + prissætning

Fase 2:
Udvikling af webshop - evt. eksternt.
Køb af tema.
Køb af logo
Underskrivning af div. aftaler

Fase 3: Integrationer
Valg af integrationer og oprettelse hos diverse udbydere så der kan laves API opkobling
- Shipmondo
- E-conomic
- Mailchimp

Fase 4: Klargøring af webshop til åbning
- Oprettelse af produkter (indlæses via CSV)
- Oprettelse af stamdata (leverandører, mærker, størrelser, farver, kategorier, sider)
- Udfyldelse af meta tags, beskrivelser og rigtig, rigtig meget seo arbejde (dette kan med fordel laves løbende efter i er åbnet og er alligevel noget som i
skal lave, altid. Dog vil jeg anbefale en del er klargjort så det ikke ser tomt ud.
- Bestilling af indløsningsaftale (Nets, Bambora m.v.)
- Gennemtest af shoppen

Fase 5: Tryk på knappen
Her er i klar til åbning og vil have en funktionel webshop som kan sende ordre, modtage betalinger, som konverterer lige så godt som en havneluder i sahara ørkenen ;-)

Jeg ønsker jer alt held og lykke med projektet.

De bedste hilsner,
Glenn
Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer meget an på ... for nu at lege ekko :)

Min kunder er typisk mindst en måneds tid om at få det *hele* til at være funktionelt og tilfredsstillende, fra design til forsendelse til betalingsgateway til lagerstyring osv. Og herefter vil der stadig være bugs både i teknikken og arbejdsflowet. Jeg vil tro at de fleste har givet det ca. deltid, fordi de enten har andet arbejde ved siden af eller allerede står i en butik, fx. Men så er der jo også aftener og weekender, så måske bliver det alligevel fuldtid for de fleste når det kommer til stykket. Det er i hvert fald mit bedste overslag efter at have lavet shops for små firmaer siden 2016 ... 

Mit eget bidrag er typisk 20-30 timer fordelt ud over nogle uger, først med opsætning af WordPress, Tema, shop-indstillinger og dernæst ad hoc hjælp til alt fra at finde den rigtige Plugin til at lave fakturaer til pakker til at løse forskellige designproblemer, fordi folk typisk - i tilfældet WP - starter med at købe/downloade alle mulige forskellige Temaer og Plugins der ikke altid går godt sammen.

Lav research og sæt så jeres eget estimat og gang det med to! Så tror jeg I kan ramme nogenlunde, men jeres vurdering af hvad noget kræver i tid vil løbende ændre sig, efterhånden som I bliver klogere. Og så er vi jo slet ikke kommet til hvordan vi får kunder til havneluderen i Sahara endnu ;-)

Anyways, I kan læse mere om de første faster indtil marketingsdelen - for WordPress med WooCommerce - i det artikler jeg skrev om emnet inden krisen. Måske er der nogen tid, især hvor man er afhængig af andre, som nu vil tage længere ... men det kommer igen meget an på. Fx på jeres branche og underleverandørers ditto. Nok sagt. Her er links:

https://wordpressvaerkstedet.dk/hvad-koster-en-webshop-1/

https://wordpressvaerkstedet.dk/hvad-koster-en-woocommerce-webshop-2/

Bedste hilsner,
Ulrik 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker at et rigtigt webshop aldrig bliver helt færdig - men operationelt.
Nu har jeg endnu ikke læst de andres kommentarer, så måske siger jeg noget dobbelt eller også modsiger jeg nogen - mea culpa hvis det er tilfældet.
Jeg vil skønne et sted mellem 20 og 30 timer til at få dit webshop operationelt, hvis du altså ikke er helt på bar bund når det handler om IT.

Husk i øvrigt at du også skal have en GDPR-procedure: en beskrivelse om hvordan du håndterer persondata, hvilke handlinger du udfører når nogen skulle forlange at du sletter (eller udleverer) al kundedata du har om vedkommende, hvor du opbevarer dine mails (fysisk - altså hvor mailserveren står), hvor dit website er hostet og dermed hvilke data kommer i hvilke hænder (om end midlertidigt), osv.

Albert

Tilmeldt 26. Feb 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! Tak for nogle gode svar. Det var ret meget værd for os!

Fra Herning
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi startede processen i maj og var live i August

Selve opbygningen af webshoppen tog ca. 1 måned og blev lavet i Shopify.

Det der tog længst tid, var faktisk at få  styr på alle leverandøraftalerne 

E-commerce og online marketing nørd. Ejer webshoppen 

www.vikleliv.dk 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)