Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette CVR: Brugtmomsordningen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg har et spørgsmål ang. oprettelse af virksomhed.
Jeg påtænker nemlig at oprette en virksomhed med henblik på at købe og sælge brugte varer. I den forbindelse er jeg stødt på et par spørgsmål. Helt lavpraktisk har jeg brug for at vide, hvilken type virksomhed jeg skal tegne, når jeg primært skal købe og sælge brugte ting og sælge dem videre. På nuværende tidspunkt regner jeg kun med at operere på egen hånd. Dernæst har jeg brug for at vide, hvordan jeg benytter mig af brugtmomsordningen - hvordan jeg helt lavpraktisk benytter den rigtigt, hvad jeg skal skrive på mine faktura i forbindelse med både køb og salg, før det kan leve op til kravene for ordningen, og hvordan jeg i samme forbindelse skal bogføre det. Jeg synes ikke, jeg kan finde noget, hvor det fremgår soleklart.

Håber, I kan hjælpe mig.

Kristian
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47189
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian1994:
eg påtænker nemlig at oprette en virksomhed med henblik på at købe og sælge brugte varer. I den forbindelse er jeg stødt på et par spørgsmål. Helt lavpraktisk har jeg brug for at vide, hvilken type virksomhed jeg skal tegne, når jeg primært skal købe og sælge brugte ting og sælge dem videre. På nuværende tidspunkt regner jeg kun med at operere på egen hånd.
det med brugte varer og brugtmoms har ikke indflydelse på om du vil have personlig virksomhed eller selskab - se forskelle http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Kristian1994:
Dernæst har jeg brug for at vide, hvordan jeg benytter mig af brugtmomsordningen - hvordan jeg helt lavpraktisk benytter den rigtigt, hvad jeg skal skrive på mine faktura i forbindelse med både køb og salg, før det kan leve op til kravene for ordningen, og hvordan jeg i samme forbindelse skal bogføre det
kan du læse her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html   Du skal have fast driftsted for at handle med brugte varer - det er med i det link du fik her

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)