Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rette uopfordret kontakt til erhvervsvirksomheder ulovligt?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey, håber der er en der kan kaste lidt lys på dette spørgsmål.
Som jeg mindes det så er det ulovligt at rette uopfordret kontakt til erhvervsvirksomheder via mail, er det korrekt eller er jeg helt galt på den?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kristofferttn:

Hey, håber der er en der kan kaste lidt lys på dette spørgsmål.
Som jeg mindes det så er det ulovligt at rette uopfordret kontakt til erhvervsvirksomheder via mail, er det korrekt eller er jeg helt galt på den?

hvis du mener e-mail - så er det korrekt - Alle former for elektronisk uopfordret henvendelse er forbudt /(Spam) telefon, besøg alm brev (mail) lovligt - med mindre de er CVR beskyttede og du har deres kontakt via CVR registeret og ikke andre steder fra

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillader mig lige med et opfølgende spørgsmål.

Gælder det også køb? Altså hvis man gerne vil købe ting af dem, må man så heller ikke skrive mail? Jeg tænker det kun betragtes som spam hvis man vil sælge noget til dem. 

Men hvis man vil købe af dem, må man så ikke? 
Når man søger grossister til at indkøbe varer eksempelvis og finder nogen, må man så ikke sende mail? Nogle skriver direkte, vil du være forhandler så skriv... osv. Så tænker jeg hvert fald godt man må, så er man jo opfordret til det. Men siger loven reelt noget andet?

Tilmeldt 13. Aug 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søgte lige yderligere på nettet og kom frem til dette: https://www.forbrugerombudsmanden.dk/hvad-gaelder/markedsfoeringsloven/spam-og-uanmodede-henvendelser/spam-elektroniske-henvendelser/

Det indeholder også svaret på dit spørgsmål: "Henvendelsen er dog kun spam, hvis den er ”med henblik på markedsføring”, dvs. den har til formål at sælge eller markedsføre en vare eller ydelse eller den skal øge kendskabet til en specifik virksomhed eller et produkt (også kaldet branding)."

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)