Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mindste alder til influencers?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag

Jeg spikulerede lige over om der er en mindste alder en influencer skal være før man må bruge dem i markedsføring?

Jeg blev kontaktet af en på 13 der gerne vil promovere min hjemmeside, men synes han er for ung til mit indhold. Min hjemmeside sælger kopper og ting der bruges i spillet beer pong der ofte involvere alkohol. Dog er det jeg sælger ikke alkohol, og faktisk bare borde, bolde og kopper. 

Jeg fik dog den tanke nu om der er en alder en person SKAL være før de må lave samarbejde? Eller er det op til mig om jeg synes det etisk korrekt og om personen kan bidrage med hans SOME til mit indhold?

Lige et side spørgsmål, når man laver samarbejde med personer under 18, skal det så være en forældre/værge der underskriver kontrakt?

VH

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe den aftale du laver er underskrevet af en voksen over 18 - normalt forældre, og den unge ikke optræder som virksomhed selv, er det OK uanset alder

Jeg ville ikke have en 13 årig til at anbefale noget der havde med alcohol at gøre, men det er Du selv inde på

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak john. Det vil sige at jeg SKAL have forældre/værge til at underskrive aftalen, når de bare har deres SOME som en hobby og ikke med cvr eller noget. Synes det untroligt at man kan lave en aftale med en 13 årig, kan reklamere for noget der har relevans inden for alkohol, men ja, deres målgruppe rammer nok heller ikke mit, så det nok nytteløst og spild af arbejde uanset lovgivning.

VH

Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

RasmusV1:

Mange tak john. Det vil sige at jeg SKAL have forældre/værge til at underskrive aftalen, når de bare har deres SOME som en hobby og ikke med cvr eller noget. Synes det untroligt at man kan lave en aftale med en 13 årig, kan reklamere for noget der har relevans inden for alkohol, men ja, deres målgruppe rammer nok heller ikke mit, så det nok nytteløst og spild af arbejde uanset lovgivning.

VH

Rasmus

en under 18 må ikke indgå forpligtende aftaler så ja du skal have forældres underskrift

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Skriver alle forældre også under for de unge når de sidder i kassen i supermarkeder, kører med aviser osv? 

Det gjorde de mig bekendt ikke da jeg var barn, men det kan da være ændret. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bør de i alle fald gøre hvis forretningen laver en aftale med dem ja. Ellers kunne de lige så godt lade være da den unge ikke selv kan forpligte sig - så de kunne så nøjes med et brev derfortalte den unge hvad den unge fik betalt og ikke andet. Om alle gør det aner jeg ikke, men hvor er det mystiske i, at en person under 18 ikke kan underskrive på noget der forpligter den pågældende og - ikke må kunne sætte sig i gæld som den anden side også?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Næh siger skam ikke det ikke er fornuftigt nok. Jeg havde nok bare ikke tænkt så meget over det (og har heller ikke haft behov for at tænke over det). Så blev bare nysgerrig :) 

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

HansPedersen:
Næh siger skam ikke det ikke er fornuftigt nok. Jeg havde nok bare ikke tænkt så meget over det (og har heller ikke haft behov for at tænke over det). Så blev bare nysgerrig :) 

http://www.ungmedjob.dk/foraelder/foraelder-hvad-er-mit-ansvar

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Som virksomhed skal du tage dine forholdsregler. 

Prøv eksempelvis at se denne influencer-kampagne - hvor unge under 18 år blev fravalgt pga af faldgruberne.

Mvh

Holger

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)