Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg starte en virksomhed?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Apr 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 04:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino!

Jeg vil rigtig gerne begynde, at sælge online og jeg er helt sikker på hvad som skal sælges og hvordan det skal opsættes. Problemet er, at jeg er i tvivl hvilke regler som findes.

Jeg er under 18 år og er på frikort. Vil jeg derfor på nogen lovlig måde kunne sælge online legalt, uden at have registeret virksomhed? I så fald, hvilke muligheder har jeg / har jeg ikke og hvad tænker i ville være smartest at gøre?
Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Peter,

Der er mange som starter egen virksomhed selvom man er under 18, det er dog ikke alle sammen som har CVR nummer, kun dem som får deres forældre til at oprette det for en eller man ansøger om løsrivelse via stats forvaltningen :) 

Så du kan godt have et hygge projekt selvom du er under 18, men spørg eventuelt en af dine forældre om de ikke vil oprette et CVR så kommer det hele til at køre efter bogen.

Med hensyn til hjælp og sparring til hele processen så siger du bare til for der kan jeg godt hjælpe.

Med venlig hilsen
Mathias A. Jensen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det er helt enkelt ikke lovligt at optræde som virksomhed når man er under 18 -man må ikke indgå forpligtende aftaler - heller ikke hobby projekt, da man ikke kan tvinges til at overholde aftaler og i øvrigt ikke må lave aftaler med bank obile pay og heller

Du skal have forældre eller anden over 18 ind over

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Apr 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Jeg er helt ny inden for det her, så jeg håber det er okay at jeg spørger.

Er det på ingen måde muligt for at jeg kan sælge online på nettet, uden at registere virksomhed? Såfremt det ikke er, har jeg så ikke mulighed for at ansøge til dispensation så længe det ikke har nogen risici?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er forbudt at optræde som virksomhed da dine kunder jo slet ikke kan holde dig op pådine løfter og pligter - ligesom ingen betalingsløsning på tage dig som kunde da du kan få gæld. Læs hvorfor http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html  Du kan søge dispensation eller dine forældre drive det og du lave arbejdet eller de kan stifte Et Aps du kan eje men ikke være direktør for

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)