Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af holdingselskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil gerne stille dette eksempel op, hvor spørgsmålet går på om det giver mening at oprette et holdingselskab.

lad os sige at man er en del af et firma, men ikke har nogen decideret legal andel. Lad os dernæst sige at i dette firma står man til at tjene 50.000dkk på en given måned, samtidig med at man kan se frem til en bonus på 100.000, ville det så give mening at oprette et holdingselskab, hvor disse penge kunne skydes direkte i og derved undgå at betale skat, hvis det eneste man skulle var at investere dem i aktier m.m.?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Magje:

Hej,

Jeg vil gerne stille dette eksempel op, hvor spørgsmålet går på om det giver mening at oprette et holdingselskab.

lad os sige at man er en del af et firma, men ikke har nogen decideret legal andel. Lad os dernæst sige at i dette firma står man til at tjene 50.000dkk på en given måned, samtidig med at man kan se frem til en bonus på 100.000, ville det så give mening at oprette et holdingselskab, hvor disse penge kunne skydes direkte i og derved undgå at betale skat, hvis det eneste man skulle var at investere dem i aktier m.m.?

Nej at fakturere fra et selskab - når arbejdet er lønmodtager arbejde vil give en skat over 100% som udgangspunkt (og i øvrigt hvis det havde været lovligt ville holding får skat 22% af det og når du skulle har penge ud af holding ville skat være mindst samme som af lønnen  https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Oct 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for dit svar!

lad os nu sige at man opretter et ApS og man til er konsulent for firmaet og der så bliver faktureret til det firma man har. Ville det så give mening, på sådan en basis? Det jeg egentlig bare prøver at forstå er om det overhovedet giver mening at drive investeringer igennem et selskab eller som privat person. Skulle de 150.000 udbetales som løv til mig som privat person, ville der jo gå en del "tabt" i skat. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

du må læse det link du fik. Du bestemmer ikke skattemæssigt selv om du er selvstændig der fakturerer fra et ApS eller lønmodtager. Du er idag lønmodtager i det samme firma du fremover vil fakturere-  det vil være meget farligt
Topskat på løn kan undgås via ratepension og livrente. Investering værdipapirer er som udgangspunkt mere skatte tungt i selskabsform - men læs linket og beslut om du tør fakturere din nuværende arbejdsgiver fra et ApS

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)