Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kompensationsordning - enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 18
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg driver en enkeltmandsvirksomhed ved siden af et deltidsjob på 30 timer. Jeg omsatte i virksomheden for omkring 400.000 sidste år, og i denne coronatid er min omsætning faldet med små 60%. Vil jeg være berettiget til, at søge kompensation.

Iår har jeg ikke udbetalt løn til mig selv, men sidste år udbetalte jeg små 200.000 fra virksomheden.

Min tvivl er, at jeg jo har et fast deltidsjob ved siden af. Jeg kommer ikke over de 800.000 i årlig indtægt, som jeg kan læse er grænsen.

Er også i tvivl om, at der står man skal arbejde i virksomheden i "væsentlig grad"  hvordan kan det dokumenteres?. Jeg arbejder vel et par timer dagligt (under normale omstændigheder). Her under corona er der ingen ordre, og dermed meget begrænset arbejde i virksomheden.

Håber en kyndig person kan hjælpe mig her. Er i tvivl.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du bør være omfattet af kompensation for tabt omsætning med max kompensation 23.000 per måned da du ikke er over 800.000 skattepligtig indtægt

Arbejder i virksomheden er ikke voldsomt godt beskrevet i det materiale der er udgivet - men hvis du sælger for over 30.000 kr om måneden og ikke har ansatte, så tror jeg ikke du vil få spørgsmål om du arbejder i virksomheden - de løber vel ikke ind helt af sig selv

Vent på andre, men jeg kan ikke se andet end du må være berettiget https://startupadvisejh.blogspot.com/2020/03/corona-nyt-sma-og-mellem-store.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)