Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flyt SummaSummarum 3.5 til ny maskine - umuligt?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Det bedste jeg kan finde ud af - det er at version 3.5 er lavet til vista. I et forum blev det kommenteret at det derfor ikke virker på en Windows 7 maskine...

Jeg har tidligere kørt med en gammel Summarum på Windows 7.
Du er nød til at snyde lidt, så kan det godt lade sig gøre.

Det er vigtigt at du IKKE installere Summarum i program folderen.
Tricket er at du skal installere den i en folder, som ikke overvåges af det sikkerheds halløj, der blev indført med Windows 7.
Det burde virke, hvis du f.eks. installere i C:\Summarum\

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er i bare seje Yes Cool

Er der mon en af jer der har en .exe fil af Summa 3,5 liggende jeg kan købe ?

Så kan jeg vel installere det på en nyere maskine og overføre licensen tænker jeg?

Hilsen Morten

Tilmeldt 22. Jun 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har en 3.5.2 du må få - dere er ikke licens med, men den forstår jeg du har. Kan du modtage en .exe fil på mail eller skal jeg omdøbe den?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Sv J:

Jeg har en 3.5.2 du må få - dere er ikke licens med, men den forstår jeg du har. Kan du modtage en .exe fil på mail eller skal jeg omdøbe den?

Fedt mand - tusind tak :)

Det ved jeg faktuisk ikke - men ellers kan man vel smide den i en -zip fil eller dele via dropbox eller andet?

Jeg fanger dig lige i en privat besked.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du kan bare omdøbe til .send - og e maile den  og så omdanner modtager igen til .exe.  Forudsætning er at 3.5.2. svarer til version modtager kørte, så den ikke er ældre eller nyere konvertibelt

vh John Hannver

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare af nysgerighed Allan - 1 stjerne for den med at omdøbe den til send - sende per email og modtager så omdøber til exe  hvad hvad var der galt?

Selve Summa.exe er ufarlig men ex outlook m.fl kan ikke - for beskyttelse, sende exe filer - men gerne hvis de omdøbes - og er man sten sikker på den - så kan modtager bare omdøbe den tilbage fra .send til .exe og installere.

Det bliver vel ikke mere sikkert af at lægge exe filen i fælles dropbox eller andet?

Hvad var galt i fremgangsmåden? Jeg har sendt den fil masser af gange på den facon (i en lidt ældre version)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Bare af nysgerighed Allan - 1 stjerne for den med at omdøbe den til send - sende per email og modtager så omdøber til exe  hvad hvad var der galt?

Fordi det du skriver ikke er korrekt.

  1. Mange visus-scannere blokkere også, selv om man omdøber filen. De kan let gennemskue at der er tale om en EXE-fil og sletter vedhæftningen.
  2. Det er ikke vigtigt at det er nøjagtig samme version af Summarum. Den skal bare være nyere eller samme version, så længe den er fra før Visma.
  3. Du dumper pludselig ind og svarer på et spørgsmål, i en dialog mellem trådstarter og Sv J.

Du behøver ikke at svare på alle tråde herinde ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

OK - Det var da lidt surt. Jeg har jo hjulpet 5 herinde med at få sendt summa præcis på den måde fra mig - og ingen af de - 8 ialt - gav mindste problem, bare den var omdømt til - i mit fald - Summa 4 23.sende -  og modtager omdøbte så blot til Summa 4 23.exe og kunne indlæse den

Jeg svarede fordi tråden drejede sig om evt problem med at sende - og tanker om evt fælles filer på nettet (dropbox f.eks) og det kunne man spare hvis den anden vej virkede let - og den er ikke farlig summa xxx.exe. SKULLE det så ikke lykkes i mail, ja så måtte man måske finde fælles directory på nettet. Det har jeg ikke stor erfaring med til deling af exe filer. Trådstarter og hjælper kan jo teste via e- mail hvis det virker

dette fik mig til at svare hvordan JEG  alle fald har delt - lige under spørgsmålet:

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Sv J:

Jeg har en 3.5.2 du må få - dere er ikke licens med, men den forstår jeg du har. Kan du modtage en .exe fil på mail eller skal jeg omdøbe den?

Fedt mand - tusind tak :)

Det ved jeg faktuisk ikke - men ellers kan man vel smide den i en -zip fil eller dele via dropbox eller andet?

Jeg fanger dig lige i en privat besked.

Ja kompatibilitet er sikkert nok kun at den ikke må være ældre den nye end ens program

Derfor dumpede jeg ind. Det var sådan set alene af venlighed. 7 aminoer (og en facebook) har faktisk fået reddet deres summa via min summa 4 23.exe sendt omdøbt pr mail. Her tilbød jeg mig ikke da min var ældre end den ønskede

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
OK - Det var da lidt surt. Jeg har jo hjulpet 5 herinde med at få sendt summa præcis på den måde fra mig - og ingen af de - 8 ialt - gav mindste problem, bare den var omdømt til - i mit fald - Summa 4 23.sende -  og modtager omdøbte så blot til Summa 4 23.exe og kunne indlæse den

Most Symantec Mail Security products have the ability to block attachments by file extension. Some products can also block the true file type, even if the file has been renamed (e.g. foo.exe to foo.txt).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan66:

Cookie - John Hannover:
OK - Det var da lidt surt. Jeg har jo hjulpet 5 herinde med at få sendt summa præcis på den måde fra mig - og ingen af de - 8 ialt - gav mindste problem, bare den var omdømt til - i mit fald - Summa 4 23.sende -  og modtager omdøbte så blot til Summa 4 23.exe og kunne indlæse den

Most Symantec Mail Security products have the ability to block attachments by file extension. Some products can also block the true file type, even if the file has been renamed (e.g. foo.exe to foo.txt).

jamen det er da højst muligt - jeg kan bare sige at jeg har givet 7 aminoer og en ude fra filen som summa 4 30.send uden problem, op til i år faktisk - men det er jo op til dem der skal overføre at prøve. Lykkes det er det jo langt lettere end at skulle til at have en delt mappe på nettet med den i - og så kan jeg slet ikke nok om virus/malware programmer til at vide, om de så også kan forhindre den - men det er da helt ufarligt at prøve, og langt hurtigst let - at slippe for at dele en mappe på nettet. Det var alene min erfaring fra 8 vellykkede give away Summa fil til licenshavere der var uden filen ved computerskifte.

Jeg brugte office 365 - som nægtede at sende som .exe men gerne sendte med extensin .send- Hvad modtager havde, ved jeg ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)