Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betale skat af refunderet moms

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle, 

Jeg kan sandsynligvis sælge nogle varer til Kina.  Varerne er købt i Danmark, og jeg betaler moms af varerne i Danmark. 

Jeg vil gerne høre om nogle vil hjælpe mig med disse 2 spørgsmål:

1) Momsen for varekøbene i Danmark kan jeg få den refunderet, når varerne sælges til Kina?

2) Skal jeg betale skat af tilbagebetalt moms? 

Venlig hilsen

Oscar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Preben 2011:

Hej Alle, 

Jeg kan sandsynligvis sælge nogle varer til Kina.  Varerne er købt i Danmark, og jeg betaler moms af varerne i Danmark. 

Jeg vil gerne høre om nogle vil hjælpe mig med disse 2 spørgsmål:

1) Momsen for varekøbene i Danmark kan jeg få den refunderet, når varerne sælges til Kina?

2) Skal jeg betale skat af tilbagebetalt moms? 

Venlig hilsen

Oscar

1 ja hvis du er momsregistreret så kan du det - salget til Kina angiver du så i rubrik C moms

2 Nej moms har intet med din skat at gøre - det er salg minus køb UDEN moms for nogen af delene

Du skal være eksportregistreret

overvej at vide meget om at drive enten enkeltmands virksomhed eller et selskab som ApS da der jo er en del mere du skal vide - stiftelse, skat, moms og meget meget andet - i billig letlæst e bog eller paperback https://jh-e-books.blogspot.com/2019/06/update-af-startup.html 

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Du skal være eksportregistreret

Helt korrekt.

 

Ved eksport til Kina er det vigtigt at du har sættert dig ind i reglerne for import til Kina, da der er mange vare som de ikke tillader import af.

Du kan få gratis hjælp hos udenrigsministeriets handelsafdeling " The Trade Council"   https://thetradecouncil.dk/

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)