Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rubrik 462 - Værdien af fri telefon

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Sidder og udfylder min årsopgørelse, og vil indtaste værdien af fri telefon som jeg plejer at gøre. For 2019 er det 2.900kr.

Men så kommer jeg til at åbne 'forklarings-vinduet', og studser en del over det der står:

"

Rubrik 462

Rubrikken omfatter

Værdien af fri telefon til rådighed for privat benyttelse (højst 2.900 kr.).

Du skal kun udfylde rubrikken, hvis du har virksomheds betalt fri telefon, og du har en samlevende ægtefælle, der også beskattes af fri telefon. Beløbet er kun til beregning af rabat på fri telefon hos en samlevende ægtefælle, der ikke er erhvervsdrivende.

Det skal du være opmærksom på eller gøre

I får kun ægtefællerabat, hvis værdien af fri telefon er mere end 3.800 kr. for jer begge tilsammen. 

Din ægtefælle vil automatisk få rabatten med i sin årsopgørelse. Rabatten vises også i din ægtefælles Skatteoplysninger under Reduktion af fri telefon.  
 
Du skal regne værdien af fri telefon (efter fradrag af din egen rabat) med i dit overskud eller underskud i rubrik 111 eller 112.

Eksempel:

Du har fri telefon til rådighed hele året, dvs. du skal oplyse 2.900 kr. i rubrik 462.
 
I resultatet af virksomhed (rubrik 111 eller 112) medtager du værdien af fri telefon minus din egen rabat: 2.900 kr. - 725 kr. = 2.175 kr.".

Betyder det så nu, at jeg kun skal anføre de 2.900kr i selvangivelsen, hvis min hustru også trækker sine telefonudgifter fra (hvilket hun ikke gør)? Eller hur?

Jeg har lidt svært ved at tolke det der står.

Håber nogen ved bedre.

Mange tak og god søndag.

Emil Andersen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Den rubrik påvirker ikke skat  -Har du selvstændig virksomhed skal du lægge de d 2.900 til i rubrik 111  - har du ikke - så har din arbejdsgiver forhåbentlig automatisk lagt den til ved sin indberetning

Det er alene en oplysningsrubrik der forklarer din situation og hvis din ægtefælle har fri telefon via arbejdet og betaler skat for den, så reguleres det automatisk - så du angiver de 2.900 som oplysning ud over du har lagt tallet til i 111

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Jeg har selvstændig virksomhed, -og anfører de 2.900 i rubrik 111. Yes

Mvh Emil Andersen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hus-E:

Tak for svar.

Jeg har selvstændig virksomhed, -og anfører de 2.900 i rubrik 111. Yes

Mvh Emil Andersen

OG i 462 som ikke giver skat men er oplysning - om at du til dit resultat af virksomheden i 111 har lagt 2.900 til 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)