Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alt du skal vide om regeringens corona-hjælpepakke

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Kære Amino'er

I Dinero kan vi ikke lave ansigtsmasker som Novo, eller som Carlsberg lave Sommersby om til håndsprit.

Men vi vil gøre noget, så nu har Dinero-teamet arbejdet på højtryk og lavet en "maskine" der kan fortæller om små selvstændige og iværksættere, kan få del i hjælpepakkerne og i givet fald hvor meget og hvordan.

Og lige nu er vi ved at uddanne vores 12 supportere til at svare på spørgsmål om pakkerne, så vi er klar på mandag til at hjælpe alle selvstændige i Danmark på chatten fra 8-23 alle ugens dage og altså ikke kun Dinero-brugere.

Men er det ikke noget regeringen burde gøre?
Jo, men for at være ærlig, er vi 100 meter mester i at kommunikere svære ting og det er det offentlige ikke.

Så vi gør hvad vi gør bedst, lave svære ting simple.

Vi går som nævnt først rigtigt i gang mandag, men du kan se og afprøve sitet lige herunder nu.

Del endelig med andre selvstændige og giv feedback hvis der er noget du ikke forstå, eller noget vi kan gøre bedre.

Se sitet her

https://dinero.dk/coronavirus/

De bedste hilsner

Martin

Fra København
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 117
Fra  ThunderUSB Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

God stil Martin Yes

USB-C Hubs, adaptere, kabler til MacBook Pro, iPad Pro, bærbare, tablets billigt på ThunderUSB.dk.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak :-)

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 27. Mar 20
Indlæg ialt: 21
Fra  Briix Marketing Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Super fedt, endnu et plus ved at være dinero bruger👍
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tiltaget er for alle selvstændige, uanset branche og regnskabsprogram.
Men regnskabsdelen er naturligvis lettere for Dinero-brugere, da eksemplerne er lavet i vores miljø, med henvisninger til hvor man let kan finde alle tal.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Vi går som nævnt først rigtigt i gang mandag, men du kan se og afprøve sitet lige herunder nu.

Del endelig med andre selvstændige og giv feedback hvis der er noget du ikke forstå, eller noget vi kan gøre bedre.

Se sitet her

https://dinero.dk/coronavirus/

De bedste hilsner

Martin

Super initiativ!

Klart den bedste gennemgang jeg har set noget sted, men der er stadig et centralt område der ser ud til at være uklart og selv imodsigende.

Perioden hvor hjælpepakkerne ser  på omsætningen i er 9. marts til 9. juni, men I alt hvad jeg har læst inklusive Dinero er det uklart om det er 9. marts 2019 -9. juni 2019 der skal sammenlignes med 9. marts 2020 til 9. juni 2020 eller om det skal sammenlignes med gennemsnittet for en anden periode.

Omkring omsætningstab skriver I gennemsnit for 2019 og omkring faste omkostninger skriver I samme periode. Hvis man nu havde en iskiosk så er det nok en meget vigtig forskel.

Er der nogen der ved om der er en klar definition? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ud fra min egen  - https://startupadvisejh.blogspot.com/2020/03/corona-nyt-sma-og-mellem-store.html 


Du skal have været aktiv virksomhed 1. februar. 

  • Du kan, hvis din virksomhed eksisterede hele 2019 søge på basis af 2019 årsregnskabet.  Har du eksisteret i mindre end 6 mdr bruger du bogføringen fra perioden fra start til nu. 
  • Har du ikke helår 2019 men f.eks haft aktivitet januar og februar, bruger du de to måneder, deler med 2 og ganger med 12 for at få estimat for omsætningen på helår. 
  • Endeligt kan du, hvis der ikke foreligger et årsresultat for 2019 beregne ud fra dine momsangivelser som også vil vise en omsætning.

Og ret mig hvis jeg tager fejl

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

  • Du kan, hvis din virksomhed eksisterede hele 2019 søge på basis af 2019 årsregnskabet.  Har du eksisteret i mindre end 6 mdr bruger du bogføringen fra perioden fra start til nu.
  • Har du ikke helår 2019 men f.eks haft aktivitet januar og februar, bruger du de to måneder, deler med 2 og ganger med 12 for at få estimat for omsætningen på helår.
  • Endeligt kan du, hvis der ikke foreligger et årsresultat for 2019 beregne ud fra dine momsangivelser som også vil vise en omsætning.

Tak for svar, og du har sikkert ret et langt stykke hen af vejen. Det centrale er for at vi mangler at vide hvad man SKAL/MÅ gøre. At sammenligne en 3 måneders periode med et kalenderår er noget helt andet end at sammenligne tilsvarende 3 måneders perioder, og det kan give massivt forskellige resultater. Det kan være sæson baseret eller tilfældigt, men lad os tage eksempelvis revisorer og bogholdere der har langt størstedelen af deres omsætning i Marts/April/Maj der er det næppe rimeligt eller tiltænkt at man skal sammenligne med en 12 måneders periode, og samme er givet tilfældet for mange håndværkere der er påvirket af vejrlig.

Jeg tænker at der må være et sted hvor det er gjort klart at der er regel A, B eller C du skal vælge mellem, for det er langt fra alle firmaer der har jævn omsætning over året.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg mener ikke du kan vælge. Har du hele 2019 som årsresultat på anden vis end du evt ikke har det regnskab klart - Har du det bruges det - ellers tager du jan og feb deler med to og gange med 12

Jeg forstår problemstillingen men mener ikke der er mulighed for at f.eks KUN bruge marts - juni 2019 selv om det vor nogen var et peak

der er mindst 2 af det 4 big revisionskontorer der har gratis rådgivning - og måske Dinero?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)