Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed som bierhverv.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Dec 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej.

Jeg har fast job og et enkeltmandsvirksomhed ved siden af. Der er pt ingen indtjening endnu. Tænker at købe minigraver og trailer kontant til brug i virksomhed ca. 100000 kr. plus moms. Er momsregistreret. Hvordan trækker jeg momsen fra, da jeg ikke har nogen indtjening endnu. Tænker også at det bliver begrænset med indtjening i starten, da jeg har fast job. Det hele er med henblik på at være selvstændig i fremtiden (om et år). Hvordan forholder jeg mig regnskabspraksis tænker på afskrivning og momsregistrering på minigraver og trailer. Vil det være bedre at købe minigraver og trailer som privat person i starten, så vil jeg jo ikke kunne trække momsen fra og dermed lidt dyre i anskaffelse. Men så er det vel hellere ikke virksomheden der ejer, men mig som privat person. Ved ikke, hvad der er mest praksis, har svært ved at gennemskue det. Håber på svar. På forhånd tak.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

vi venter lige, til John er stået op Big Smile

Jeg ville dog ikke køre uden afskrivning, for at undgå forklaringsproblemer/kontrol til Skat, hvorfor man har 100.000 underskud det første år.

lengmark:
Hvordan trækker jeg momsen fra
helt normalt - gennem indberetning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke sige det sikkert-  men jeg mener at huske, at grænsen for at kunne momsregistrere sig og trække større momsbeløb ligger i, en forventet indtægt på de samme 50.000 som er momsreg grænse - for netop at forhindre store moms fradrag for de som køber men ikke har forventning om større indtægter

Du må vente og se om en mere vågen en jeg er med her. Afskrivning vil være 25% per år til det samlede rammer grænsen for straksafskrivning for det år

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)