Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør ikke momsregistreret

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

cso1:

Det var da godt nok et lidt flabet svar. Jeg er ikke i gang med at "lege importør" , jeg søger priser rundt omkring, for at se om det overhovedet kan betale sig at starte op.

Jeg vil gerne forsvare Ravn. Ordvalget er måske lidt hårdt, og sandt nok, hvis du kun søger svar, så er du ikke i gang med at "lege importør". Det var dog ikke indtrykket jeg får når jeg læser din åbningsbesked, på trods af at det starter med "hvis".
Som Anaïs Nin sagde for mange år siden: "Vi ser verden som vi er, ikke som den er". De, der bliver spurgt -og spørger- til råds her, er som regel erhvervsdrivende i forvejen, og forventer formentligt at snakke med folk der er erhvervsdrivende i forvejen. Så når jeg ser en besked som din, så går jeg ud fra at du allerede er erhvervsdrivende og importerer fra Tyskland, men at du har fundet en ny leverandør, der (påstår at han/hun) ikke er momsregistreret.
Så mit råd (ikke kun til dig) fortæl at du ikke endnu er momsregistreret.

Albert

Tilmeldt 10. Nov 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Albert van Harten:

cso1:

Det var da godt nok et lidt flabet svar. Jeg er ikke i gang med at "lege importør" , jeg søger priser rundt omkring, for at se om det overhovedet kan betale sig at starte op.

Jeg vil gerne forsvare Ravn. Ordvalget er måske lidt hårdt, og sandt nok, hvis du kun søger svar, så er du ikke i gang med at "lege importør". Det var dog ikke indtrykket jeg får når jeg læser din åbningsbesked, på trods af at det starter med "hvis".
Som Anaïs Nin sagde for mange år siden: "Vi ser verden som vi er, ikke som den er". De, der bliver spurgt -og spørger- til råds her, er som regel erhvervsdrivende i forvejen, og forventer formentligt at snakke med folk der er erhvervsdrivende i forvejen. Så når jeg ser en besked som din, så går jeg ud fra at du allerede er erhvervsdrivende og importerer fra Tyskland, men at du har fundet en ny leverandør, der (påstår at han/hun) ikke er momsregistreret.
Så mit råd (ikke kun til dig) fortæl at du ikke endnu er momsregistreret.

Albert

Jeg skrev egentligt også bare hurtigt, da jeg ikke var ude i en længere forklaring om hvilken betegnelse jeg er, og hvad jeg laver. Ville kun høre om det med moms, når de nu ikke var momsregistreret. 

Men nu er vi så i gang. Nej, det er klart at jeg ikke er CVR registreret endnu, men når jeg starter rigtigt op, så vil jeg jo være både CVR registreret og momsregistreret. Jeg fortæller jo selvfølgelig mulige leverandører, at jeg til den tid vil være begge dele, så de kan oplyse mig de rigtige priser på tingene. 

Jeg søger mulige leverandører, snakker med folk, spørger til råds herinde. Og jeg syntes egentlig også at man normalt for god respons. Jeg er dog bare så evigt træt at, at man næsten ikke kan spørge, uden der skal komme en som har været iværksætter i flere år, som skal komme med en spydig bemærkning om det er være ny. Alle har været der, og tænker ikke at man fra første iværksættertanke, kun klarer sig selv, uden at spørge til råds. 🙂

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
at prisen er inkl tax, det lyder lidt komisk?

husk, at tyskerne er ret dårlige til engelsk.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

Amadeo:

husk, at tyskerne er ret dårlige til engelsk.

Og alle tyrker har overskæg, franskmænd en blå hat skævt på deres hoved, hollændere går med træsko og amerikanere har en kæmpe mave.
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Albert van Harten:

Amadeo:

husk, at tyskerne er ret dårlige til engelsk.

Og alle tyrker har overskæg, franskmænd en blå hat skævt på deres hoved, hollændere går med træsko og amerikanere har en kæmpe mave.

Albert, jeg snakker på baggrund af mine erfaringer, som jeg selv har lavet der (inkl skole).

Jeg kan se, du begynder skyde løs på alt, som bevæger sig på dette forum.

Jeg havde dig i bagtankene til "senere brug", men må indrømme, at din attitude passer mig ikke så godt (mere).

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amadeo

Jeg kan kun give dig ret. Og det siger jeg ikke fordi jeg vil prøve at vinde dig tilbage.
Jeg fortrød min kommentar lige efter jeg skrev det, desværre kan jeg ikke trække en udtalelse tilbage.
Jeg er ked af, at du ser mine indlæg som "en der skyder løst på alt hvad der bevæger på dette forum. Men du har nok ret, jeg er nok lidt for aktivt for tiden.

Jeg har med vilje fravalgt at være på Facebook, fordi jeg synes at jeg ikke bør diskutere, men tilsyneladende er min kærlighed faldet på Amino.

Jeg vil holde pause fra Amino nu i et stykke tid, da jeg ikke vil have at det tager overhånd. Tak fordi du giver mig et skub i ryggen, og undskyld for min opførsel.

Albert

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Albert van Harten:
Jeg kan kun give dig ret

Tak for din ærlighed, respekt!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:
husk, at tyskerne er ret dårlige til engelsk.

Det er så absolut ikke min erfaring når vi taler firmer - ofte er de langt bedre til engelske en mange danskere er.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

cso1:
Det var da godt nok et lidt flabet svar. Jeg er ikke i gang med at "lege importør" , jeg søger priser rundt omkring, for at se om det overhovedet kan betale sig at starte op.

Nu var det egentlig ikke flabet ment, men du skriver jo at du er moms reg, så gik jeg ud fra at du havde sat dig lidt ind i reglerne vedr. moms ved import, når nu du var i dialog med udenlandske leverandører. Men det havde du åbenbart ikke.

Tilmeldt 10. Nov 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

cso1:
Det var da godt nok et lidt flabet svar. Jeg er ikke i gang med at "lege importør" , jeg søger priser rundt omkring, for at se om det overhovedet kan betale sig at starte op.

Nu var det egentlig ikke flabet ment, men du skriver jo at du er moms reg, så gik jeg ud fra at du havde sat dig lidt ind i reglerne vedr. moms ved import, når nu du var i dialog med udenlandske leverandører. Men det havde du åbenbart ikke.

Uanset hvad, hvorfor så ikke bare svare på spørgsmålet uden at komme med en bedrevidende kommentar? Det var da virkelig unødigt. Hvis du læser min kommentar længere oppe, er der en forklaring. Troede bare ikke det var vigtigt for mit spørgsmål, at jeg skulle komme med en længere forklaring om hvad jeg er, og ikke er. 

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)