Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En venlig sjæl der kan hjælpe?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 5 person
Jeg ved godt at det måske er et forkert sted jeg skriver men hvis i har tid så ville det betyde meget da jeg er helt lost

Kaja Nielsen har lige købt et parcelhus for 3 mio. kr. I den forbindelse ønsker hun i et realkreditinstitut at optage et 2,5% fastforrentet lån. Realkreditinstituttet forventer, at obligationerne kan sælges til kurs 98,5. Der ses bort fra omkostninger ved lånets etablering.

1. Hvor stort et beløb vil Kaja Nielsen under de givne forudsætninger højst få udbetalt i forbindelse med låneoptagelsen, og hvor stor bliver lånets hovedstol?
Det forudsættes nu, at obligationskursen er steget til kurs 99,5 på det tidspunkt, hvor obligationslånet skal effektueres.

2. Hvordan vil denne kursstigning påvirke lånets hovedstol samt det beløb, som Kaja Nielsen vil få udbetalt?
3. Hvordan vil denne kursstigning påvirke den årlige ydelse på lånet?

4.Gør rede for fordele og ulemper ved et fastforrentet lån.
Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 05:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Snak nu med dine folkeskole kammerater eller spørg på et lektieforum - eks studieportalen.dk. Ikke på et iværksætteriforum.

Tilmeldt 13. Sep 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hans lars:

1. Hvor stort et beløb vil Kaja Nielsen under de givne forudsætninger højst få udbetalt i forbindelse med låneoptagelsen, og hvor stor bliver lånets hovedstol?
Det forudsættes nu, at obligationskursen er steget til kurs 99,5 på det tidspunkt, hvor obligationslånet skal effektueres.

2. Hvordan vil denne kursstigning påvirke lånets hovedstol sam
Tilmeldt 1. Dec 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Held og lykke.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)