Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskab i Spanien eller i Danmark

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal have oprettet et selskab, men hvor?

Jeg er spansk residencia (bor og lever i Spanien)
Jeg sælger en 100% online serviceydelse
Mine kunder er i Danmark

Mine overvejelser går på, om selskabet skal være spansk eller dansk?

Jeg er ikke skattepligtig i DK, må jeg som udenlandsdansker arbejde når jeg er i Danmark, hvis selskabet er spansk eller dansk?

Jeg hører gerne jeres input samt hvis nogen kender en revisor der ved noget om dette?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Uh der er både det forretningsmæssige - vil danskere hellere købe det fra Dk eller S - Så er der momsen - som ved over 10.000 euro vil være dansk i alle fald og så er der det skattemæssigt - her ville jeg betale mig fra råd fra http://skattekonsulenterne.dk/om/ Bent Zimmermann - for der er MEGET i det - også om du må arbejde i DK fra Spansk selskab - ja du må rejse for det - for dansk selskab ja - men her er så CPR og skat som Bent givet kan sige mere om

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tinevegalind:
Jeg skal have oprettet et selskab, men hvor?

Jeg er spansk residencia (bor og lever i Spanien)
Jeg sælger en 100% online serviceydelse
Mine kunder er i Danmark

Mine overvejelser går på, om selskabet skal være spansk eller dansk?

Jeg er ikke skattepligtig i DK, må jeg som udenlandsdansker arbejde når jeg er i Danmark, hvis selskabet er spansk eller dansk?

Jeg hører gerne jeres input samt hvis nogen kender en revisor der ved noget om dette?

Du skal ubetinget få råd fra en revisor som er meget inde i dette, men Kinnock/Torning skattesagen og de mange sager der kom frem i lyset i forbindelse med dette gør det meget risikabelt for dig at have dansk firma. Der skal utrolig lidt til at du bliver fuldt skattepligtig i Danmark, og skæringen blev meget præcis lagt med et snit så Thorning/Kinnock gik fri, og det førte også til omstødning af skattesager hvor der var givet millionbøder og fængselsstraf - bl.a. til en dansk model.

Hvis du har firma i Danmark skal passe utrolig meget på hvor meget du er i Danmark og om du svarer mail og telefon.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:
og skæringen blev meget præcis lagt med et snit så Thorning/Kinnock gik fri, og det førte også til omstødning af skattesager hvor der var givet millionbøder og fængselsstraf - bl.a. til en dansk model.

Det er så ikke helt korrekt. Det var ikke Thorning/Kinnock der lagde grund for en lang række genoptagelser/omstødning. Det var reelt sagen omkring Camilla Vest som dannede grundlag for en ændring af den praksis som først blev udmøntet i et styresignal og senere indarbejdet i SKATs juridiske vejledning. 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

BroncofanDK:
og skæringen blev meget præcis lagt med et snit så Thorning/Kinnock gik fri, og det førte også til omstødning af skattesager hvor der var givet millionbøder og fængselsstraf - bl.a. til en dansk model.

Det er så ikke helt korrekt. Det var ikke Thorning/Kinnock der lagde grund for en lang række genoptagelser/omstødning. Det var reelt sagen omkring Camilla Vest som dannede grundlag for en ændring af den praksis som først blev udmøntet i et styresignal og senere indarbejdet i SKATs juridiske vejledning. 

Det er vist lidt historie forvanskning. Camilla Vest og hendes mand var stadig idømt fængselsstraf, og en skattebøde på ca. 8 mio kr, efter Erling Andersen og Skat København havde frikendt Stephen Kinnock, og efter Camilla Vests advokat blev fornægtet at se vurderingerne for at Stephen Kinnock kunne arbejde i Danmark uden at være skattepligtig. Camilla Vest blev dømt i Landsretten efter Kinnock var frikendt, og det var først da Thorning/Kinnock offentliggjorde afgørelsen fra Erling Andersen at Camilla Vests sag blev ændret af højesteret. 

Uden Thorning havde følt sig presset til at fremlægge Stephen Kinnock afgørelsen, så havde Camilla Vest og hendes mand rusket tremmer, og skylde millioner i skat, og det ville i mindre omfang også gælde de omkring 100 skattesager som senere skulle omgøres.

Hvorom alting er så skal spørger se sig rigtig godt om for ikke at havne i et personligt og skattemæssigt helvede når hun sætter dette op, og det er formodentligt langt mindre risikofyldt at have selskabet i Spanien, da der ikke var meget der tydede på at det var rimelighedsbetragtninger der lå bag ændringerne af skattepraksis. 

Til OP - få en dygtig revisor hos et af de revisionsfirmaer der arbejder både i Spanien og Danmark til at råde dig. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:
Camilla Vest blev dømt i Landsretten efter Kinnock var frikendt, og det var først da Thorning/Kinnock offentliggjorde afgørelsen fra Erling Andersen at Camilla Vests sag blev ændret af højesteret.

Historieforvaskning? 

Det er du vist (igen) den der praktiserer mest her. Camilla Vests sag har aldrig været prøvet af Højesteret. Den sluttede i Landsretten med en frifindelse som SKAT ikke ankede.

Du kan stadigvæk ikke sammenligne de to sage direkte. Det var forskellige arbejds- og boligsituationer. Det ændrer stadigvæk ikke på at det var Camilla Vests sag som reelt førte til ændret praksis. 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:
Du kan stadigvæk ikke sammenligne de to sage direkte. Det var forskellige arbejds- og boligsituationer. Det ændrer stadigvæk ikke på at det var Camilla Vests sag som reelt førte til ændret praksis. 

https://www.hulgaardadvokater.dk/2013/05/22/skat-genoptager-nu-sager-om-dansk-skattepligt-en-udloeber-af-stephen-kinnock-og-camilla-vest-sagerne/

https://v.dk/wp-content/uploads/2015/06/06.11.2013-22-20130528-Subj.skattepl.pdf

https://borsen.dk/nyheder/politik/skatteekspert-kinnock-og-vest-sag-haenger-sammen-4igzg

https://www.bt.dk/krimi/faa-styr-paa-stephen-kinnock-og-camilla-vests-skattesager

https://www.bt.dk/politik/nu-faar-camilla-vest-sagen-konsekvenser

https://borsen.dk/nyheder/politik/claus-hjort-justitsmord-paa-camilla-vest

https://www.alt.dk/artikler/camilla-vest-om-sine-5-ar-med-truslen-om-en-fangselsdom

Eftersom Camilla Vest og hendes mand er dømt i landsskatteretten efter at Kinnock fandt ekstraordinær forståelse hos en tidligere socialdemokratisk folketingskandidat ansat i Skat København, og at Camilla Vest blev frikendt med begrundelse i Kinnocks skattesag så kræver det vist en helt speciel ensidighed ikke at se sammenhængen. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Eftersom Camilla Vest og hendes mand er dømt i landsskatteretten efter at Kinnock fandt ekstraordinær forståelse hos en tidligere socialdemokratisk folketingskandidat ansat i Skat København, og at Camilla Vest blev frikendt med begrundelse i Kinnocks skattesag så kræver det vist en helt speciel ensidighed ikke at se sammenhængen. 

Lad os for god ordens skyld så fast at dommerne i sagen mod Camilla Vest ikke en gang i deres afgørelse nævnte eller henviste til Kinnocks skatttesag. Den eneste der bragte den frem under sagen var Camilla Vests forsvarer.

Og hvad der direkte gav anledning til genoptagelsessagerne (Camilla Vest) fremgår af 

https://skat.dk/skat.aspx?oid=2133030

At begge de to sager så efterfølgende har givet anledning til at man har ønsket klarhed om reglerne er så korrekt, men den store sammenhæng i det faktuelle i sagerne er der ikke tale om. 

Men ja lad os være enige om at for trådstarter er det godt at rådfører sig i forhold til hvad arbejdet i Danmark kan have af konsekvenser for ham. 

Med "kilder" som Alt for Damerne og BT kommer vi to nok ikke videre med hinanden. 

God Palmesøndag

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Lad os for god ordens skyld så fast at dommerne i sagen mod Camilla Vest ikke en gang i deres afgørelse nævnte eller henviste til Kinnocks skatttesag. Den eneste der bragte den frem under sagen var Camilla Vests forsvarer.

Og hvad der direkte gav anledning til genoptagelsessagerne (Camilla Vest) fremgår af 

https://skat.dk/skat.aspx?oid=2133030

At begge de to sager så efterfølgende har givet anledning til at man har ønsket klarhed om reglerne er så korrekt, men den store sammenhæng i det faktuelle i sagerne er der ikke tale om. 

Men ja lad os være enige om at for trådstarter er det godt at rådfører sig i forhold til hvad arbejdet i Danmark kan have af konsekvenser for ham. 

Med "kilder" som Alt for Damerne og BT kommer vi to nok ikke videre med hinanden. 

God Palmesøndag

Lad os lige slå fast at grunden til at Camilla Vest's skattesag blev genoptaget var at Thorning/Kinnock parret offentliggjorde deres sag, og at hvis Kinnock sagen fulgte reglerne så var Vest udsat for et justitsmord. Det er den ENESTE sag nogensinde der ikke blot blev sendt tilbage til Landsskatteretten, og dermed den største juridiske "røvfuld" Skat nogensinde har fået. På trods af det bruger DU Skats egne forklaringer af af de ikke har gjort noget galt som sandhedsvidne. Det går mildt sagt din "kildekritik" af mange forskellige kilder der uden undtagelse viser hvor lemfældigt Skat ser på borgeres retssikkerhed en smugle absurd. Til syvende og sidst er det vel blot den forskel at jeg ikke synes at borgeren er til for staten, men den anden vej rundt. Jeg synes ikke 30'ernes is'mer er noget at stræbe efter, og jeg synes det er MEGET bekymrende at en sag som Kinnock's behandles af politiske venner der forfremmes.  

Igen skal OP passe uhyggeligt meget på for ikke at få en arbitrær afgørelse fra en medarbejder i Skat der har sine egne fortolkninger og et maskineri bag sig til at slagte de fleste. OP hvis du vil noget med selskab i Danmark så få et forpligtigende forhåndstilsagn. Det er den eneste måde du kan beskytte dig selv på!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)