Jeg er en ny ejer af et IVS selskab. Selve firmaet som er et IVS har eksisteret i flere år. Jeg kan hellere ej få lov til at overtage den eksisterende bank konto hos Danske bank, for jeg er ikke kunde hos dem i forvejen! Nu har spurgt flere banker (Danske Bank og Nordea) om oprettelse af erhvervskonto for IVS selskabet men de siger at jeg skal ændre det til ApS før jeg kan få en konto. Er der nogen banker der stadig opretter erhvervskonti for IVS? Det er ikke lige tiden til at ændre firmaet fra IVS til ApS bare for at få en erhvervskonto, for jeg ved ikke om vi kan eksisterer til tiden staten har sat for at man skal ændre alle IVS til APS! Nogen der ved hvad det optimale vil være at gøre i dette tilfælde! Jeg takker!
|
det er en af de ting jeg altid advarer mod på mange fora - at overtage IVS uden INDEN at have sikret sig bankforbindelse. Meget få banker vil idag tage IVS ind - dels fordi der har været meget skidte erfaringer med IVS - alt for mange der tvangslukker og ikke overholder helt alm. regler - så de fleste banker jeg kender, siger nej tak, med mindre selskabet er omregistreret til ApS, også fordi de jo skal lave samme store hvidvask kontrol igen - og her er risiko for at selskabet så af loven tvangslukkes allerede om et år - og med den udsigt, siger mange banker nejGr8:Er der nogen banker der stadig opretter erhvervskonti for IVS?
Du vil have bedst mulighed der hvor du har dit private engagement i forvejen - og alternativet kan være et personligt møde (ikke telefon eller email) med den bank der hidtil har stille konto til IVS (gamle ejerkreds)
vh John Hannover