Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge fra land udenfor EU til private kunder i Danmark?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg er bosat i udlandet (udenfor EU) og har et produkt som privat personer i Danmark gerne vil købe.

Mit produkt vil have en pris på omkring DKK130 + DKK50 i fragt - ialt DKK180

Hvordan håndterer jeg dette rent moms/told mæssigt?
Så vidt jeg kan se, er en vare momsfri hvis varen ikke overstiger 80DKK eller er en gave.

Hvis DKK80 er grænsen for hvornår man betaler moms ved køb af varer udenfor EU, må jeg så evt. sætte varens pris til DKK80 og
så sætte min fragt til DKK100 for at privat personerne ikke skal betale moms og/eller Post Nords administrationsgebyr på DKK160?

Andre ideer modtages gerne.

Mange tak.
/Rico

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg formoder, at du er en virksomhed i udlandet (3.land) der sælger til private i DK.

Du skal ikke skrive moms på fakturaen. Køber skal selv afregne og betale momsen i DK.
Dvs. køber får en regning fra PostNord som har hjulpet køber med at indberette de 25% til skat. Og det tager de 160 kr. for.

Du kan i sagens natur ikke skrive andet en varens værdi på 130 kr. på pakken (det ville være at snyde).
Ret dårlig idé at "opfordre" til at snyde med varens priser.

En anden idé, er at kunden flyver til dit land, køber varen fysisk, og flyver hjem. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

elaurs:

Mit produkt vil have en pris på omkring DKK130 + DKK50 i fragt - ialt DKK180

Hvordan håndterer jeg dette rent moms/told mæssigt?
Så vidt jeg kan se, er en vare momsfri hvis varen ikke overstiger 80DKK eller er en gave.

Hvis DKK80 er grænsen for hvornår man betaler moms ved køb af varer udenfor EU, må jeg så evt. sætte varens pris til DKK80 og
så sætte min fragt til DKK100 for at privat personerne ikke skal betale moms og/eller Post Nords administrationsgebyr på DKK160?

nej du må da ikke snyde - Spørger du helt ærligt om du må snyde?? Du skal skrive den korrekt pris og i kontrol vil told ofte kræve faktura kopi eller andet bevis - så hold dog op med det - at ændre varepris til fragt - Fragt skal være den faktiske

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du kan sælge gennem en dansk forhandler, der kan købe større mængder, og stå for import told, og pålægge varen dansk moms.

Kan varen ikke så ikke konkurrere prismæssigt, egner den sig ikke til det danske marked

Søren 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)