Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kompensation fra hjælpepakke hvis indehaver er folkepensionist

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fjollerik:

Fint nok, Ole og tak for det, men har du også et direkte link til "Kompensation for faste udgifter, såsom husleje, leje- og leasingaftaler"?

Den ordning er ikke åbnet for ansøgninger endnu.

Tilmeldt 15. Jul 19
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået refereret, at der (vistnok i går) var en artikel i Berlingskes erhvervstillæg om emnet og at det heraf fremgik, at der skal indsendes en revisorberetning der retfærdiggør at der kan blive udbetalt kompensation for husleje, men ikke en 100% kompensation. Der skal også indsendes årsregnskab samt et budget.

Man skal forøvrigt også løbende indsende oversigt over evt. indtægter der så skal modregnes og senere tilbagebetales - med renter.

Det lyder ret voldsomt.

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

For at det ikke er et rent tag selv bord med omkostningsdækningen, så er der krav om dokumentation og revisorbistand. Ordningen er dog ikke endeligt udformet endnu, så vi ved ikke helt præcist, hvor omfattende det bliver.

Du får kun 100% kompensation, hvis du er påbudt lukket (fx. frisører). 

Ellers får du op til 80% dækket, afhængigt af hvor meget omsætning du har tabt - jo mere omsætning du taber, jo højere dækning får du.

Du vil i øvrigt få dækket 80% af omkostningen til revisorbistanden, hvis din ansøgning om kompensation godkendes.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Fjollerik:

Jeg har fået refereret, at der (vistnok i går) var en artikel i Berlingskes erhvervstillæg om emnet og at det heraf fremgik, at der skal indsendes en revisorberetning der retfærdiggør at der kan blive udbetalt kompensation for husleje, men ikke en 100% kompensation. Der skal også indsendes årsregnskab samt et budget.

Man skal forøvrigt også løbende indsende oversigt over evt. indtægter der så skal modregnes og senere tilbagebetales - med renter.

Det lyder ret voldsomt.

det kan jeg ikke se kan gøres lettere end det man har valgt - tror du føler dig usikkert bare - det bliver så alle klarer at udfylde og der er støtte også til revisorhjælpen som er 100% nødvendig for det ikke skal være tag selv bord - https://startupadvisejh.blogspot.com/2020/03/corona-nyt-sma-og-mellem-store.html 

Du er nødt til, frem for i små huk at spørge lidt øst/vest i Amino - stille og roligt at læse alt om den pakke du tænker på https://www.virksom.dk/nyheder/coronavirus-spoergsmaal-og-svar  har god site og så naturligvis virk.dk så vil du se fornuften i det meste tror jeg  - Det er korrekt, for de ordninger hvor man får støtten på baggrund af forventninger til fremtiden (= man laver i princip et begavet slag på tasken og det offentlige overfører penge), der skal man naturligt nok betale støtte tilbage, hvis man har forventet større tab - og fået støtte til det, end det virkelige tab (jeg har ikke set den med renter faktisk - men det kan godt være sandt og afhænger sikkert af diskontoen)

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jul 19
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til alle for svar i tråden. Jeg er dog nødt til at sige, at her hoppede kæden af. Jeg fatter så lidt som ingen ting.

Jow, selvfølgelig skal man dokumentere sine påstande om omsætningsnedgang, men vi er et lille firma og bruger kun en revisor til det lovpligtige(?) årsregnskab.

P.S. Jeg er ikke selv indehaver, men har været tilknyttet som gratis freelancer i mere end 20 år.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Fjollerik:
Jow, selvfølgelig skal man dokumentere sine påstande om omsætningsnedgang, men vi er et lille firma og bruger kun en revisor til det lovpligtige(?) årsregnskab
hjælpepakker til 50-150 mia kroner tror jeg ikke det offentlige kan kaste i grams uden at kræve en 3. part medvirker til dokumentation for - når regnskabet skal gøres op (flere pakker udløser jo hjælp uden revisor men med tro og love men beløbet - det som blev tabt - kendes først til sommer)  3. part kan jeg ikke se bedre end revisor  og med 80% støtte til den udgift - beløbet der kan modtages mod et i det forhold beskedent beløb til egenbetalingen af dokumentation, så kan ikke se de har andre valg. Britta Nielsen ville stå som hobbeýamatør i forhold til hvad der ellers kunne ske

Der sker i øvrigt givet noget uanset hvad - både fejl og desideret forsøg på svindel,lige som nogen får støtte - bruger penge - og går konkurs inden dokumentationen skal ind - pengene væk. Her kan kun straffes ved grov uforsvarlighed

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jul 19
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Fjollerik:
Jow, selvfølgelig skal man dokumentere sine påstande om omsætningsnedgang, men vi er et lille firma og bruger kun en revisor til det lovpligtige(?) årsregnskab
hjælpepakker til 50-150 mia kroner tror jeg ikke det offentlige kan kaste i grams uden at kræve en 3. part medvirker til dokumentation for ...

Den er jeg naturligvis med på, John, men hvorfor skal det være så bureaukratisk at man skal betale sig fra professionel hjælp?

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en kontrolforanstaltning, for at sikre mod svindel med udbetalingerne. 

Og igen så får virksomheden dækket 80% af udgiften til revisorbistanden, så egen-betalingen er ret begrænset.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Fjollerik:
Den er jeg naturligvis med på, John, men hvorfor skal det være så bureaukratisk at man skal betale sig fra professionel hjælp?

Du skal heller ikke betale dig til professionel hjælp, du søger og får pengene.

Men når regnskabet gøres op og krisen er overstået, så skal din ansøgning/afregning kontrolleres, nøjagtigt som dit regnskab. Det kræver en revisor, det er nu en gang sådan vi har valgt at håndtere det her i DK. For at du ikke skal have en masse ekstra omkostninger, så bliver en stor del af omkostningerne til kontrol/revision refunderet igen.

Som John skriver, så giver det god mening at du sætter dig ind i hele den ordning du muligvis skal bruge, stedet for at lave enkelte nedslag og blive frustreret over dem. Du har god tid, størstedelen af pakkerne kan ikke søges endnu ;-)

Stor hilsen
/Brian

PS. Helt generel betragtning.

Hjælpepakker er hjælp til dem der ikke kan klare krisen selv.

De offentlige midler er vores allesammens fælleskonto, den skal fyldes op igen når alt det her er ovre - så lad os nøjes med at hæve det vi har behov for.

Min opfordring til os, der er selvstændig, er at overveje om vi har brug for hjælpen, eller om vi bare søger fordi vikan - på en eller anden måde kommer vi alle til at betale tilbage på et tidspunkt

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Fjollerik:
Den er jeg naturligvis med på, John, men hvorfor skal det være så bureaukratisk at man skal betale sig fra professionel hjælp?
det skal man fordi staten stiller ca 100 mia til rådighed og alle kan søge - til flere af pakkerne få udbetalt meget store summer bare ud fra deres egen tro og love - og ENESTE måde at sikre det ikke bliver et rent tag selv bord med 100.000 Britta Nielsen historier som tak - så skal en revisor til slut bekræfte det korrekte - og staten betaler så tilmed 80% af denne

Alt andet ville være fjolleri :)  Der skal nok være mange penge som går galt i alle fald - firmaer der søger og får penge og går konkurs med pengene brugt f.eks 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)