Jeg står og mangler en case til en skreven artikel. Nyheden skal handle om virksomheder, der går glip af statens hjælpepakke, selvom de oplever et markant profittab. Det jeg leder efter er en mindre virksomhed, der har sat deres produkt(er) ned for at hæve salget under denne "lock-down" periode således, at man har holdt omsætningen oppe, men i stedet gået på kompromis med bundlinjen. Virksomheden går derfor glip af hjælpepakken, der stiller det krav, at man skal have en nedgang på minimum 30% i omsætning før en lønkompensation kan opnås. Skriv endelig her eller privat, hvis det er dig jeg skal have fat i. Mvh Mark Christensen |
er det ikke mere en satsning - et regnestykke - hvad er bedst- tabe omsætning og resultat - men holde prisen så man ikke vænner nogen til en gal pris - og SÅ få kompensation for tabt omsætning - kr xxx eller som den anden ende af ligningen - sætte priser ned og holde omsætning yyy kr - det er jo det sædvanligt spørgsmål alle selskaber slås med normalt - priselasticitet - hvor har man bedste krydspunkt mellem pris - omsætning - og indtjening.Mark37:Hej
Jeg står og mangler en case til en skreven artikel. Nyheden skal handle om virksomheder, der går glip af statens hjælpepakke, selvom de oplever et markant profittab.
Det jeg leder efter er en mindre virksomhed, der har sat deres produkt(er) ned for at hæve salget under denne "lock-down" periode således, at man har holdt omsætningen oppe, men i stedet gået på kompromis med bundlinjen. Virksomheden går derfor glip af hjælpepakken, der stiller det krav, at man skal have en nedgang på minimum 30% i omsætning før en lønkompensation kan opnås.
Skriv endelig her eller privat, hvis det er dig jeg skal have fat i.
Mvh
Mark Christensen
Der er sikkert en del der gør som du siger (og andre som hæver priser fordi folk nu mangler div ting - køber mere maling osv) og tager den gambling - men jeg tror ikke det er noget du skal forvente ændre hjælpepakker, som vil være ret umulige at indrette efter bundlinje for firmaer - som jo let kunne dække over alle mulige andre omkostninger og forhold. Man må have så få parametre at måle på som før og efter - F.eks kunne man ellers holde lagerudsalg af alt man ellers ville have haft på udsalg fordi det var blevet umoderne, og nu få dækket en helt nødvendig prisjustering. Just my 5 penny
Tror du kunne lave mere interessant case måske med mulighed for at blive lyttet til på et tidspunkt, med helt nye firmaer, hvor ejerne kan have investeret 100.000 kr eller mere , med tanke på launche i marts, april maj - men har 0 omsætning til nu - og er uden støtte.
jeg har ikke på f.eks facebook sider med mere end 80.000 "iværksætter brugere" mødt problemet prisnedsættelse og tab af indtjening (findes dog givet), men mange som IKKE er kommet igang endnu men har investeret ganske meget - lige indkøbt en masse dyre ting for at starte 1/3 eller senere, overtaget en klinik 1. marts eller april osv - den løber jeg ind i meget ofte
vh John Hannover