Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jura: Hvor langt rækker en dansk tilladelse?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære jurakyndige Aminoer,

Jeg overvejer at lave en app der gør det muligt at spille skak mod hinanden for penge online. Det kræver ikke tilladelse i Danmark fordi det er et færdighedspil (htm). Men skak er jo også et meget internationalt spil. Hvad hvis folk fra andre lande bliver glade for min app og begynder at bruge den? Jeg kan jo ikke vide om det kræver tilladelse i andre lande? Eller kan jeg dække mig ind under at jeg laver det på en hjemmeside fra Danmark? (Jeg vil jo faktisk gerne have at folk bruger den, også fra udlandet).

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kræver sikkert heller ikke tilladelse fra andre lande at bruge en dansk app og det vil i det hele taget være meget vanskeligt for andre end dem der spiller, at opdage brugen af appen i udlandet. Tekst på siden er vel dansk.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 11. Jan 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Tak for ordene, men det besvarede jo desværre ikke mit spørgsmål. Jeg ønsker ikke at "leve på opdagelsesrisikoen". Jeg vil gerne forstå reglerne her. Hvis det ikke kræver tilladelse i Danmark, kan jeg så frit gøre det fra Danmark til hele EU/verden, eller er jeg nødt til at undersøge tilladelsesreglerne i hvert eneste land?

Og nej, jeg havde tænkt mig at lave det på Engelsk. Jeg vil faktisk gerne have det kan blive udbredt - hvis det er lovligt. Deraf mit spørgsmål. Nogen advokater/jurister/folk med viden om EU ret der har svaret?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)