Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed eller I/S?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Min kone og jeg har længe snakket om, at lave en webshop. Og nu passer det rigtigt godt ind i det hele. Min kone er på barsel, så det er mig der kører hele webshoppen, indtil hun er færdig, så er vi begge på.
Men hvordan er der nu lige, når man skal vælge virksomhedsform? Skal vi vælge enkeltmands, nu da det det næste år kun er mig der kører den, eller skal vi vælge I/S, da vi begge senere kommer til at arbejde med den?
Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :) 

Nu hvor det er kun er dig som starter med at drive virksomheden så vælge blot enkeltmandsvirksomhed, og så om et år så sats på at få det lavet om til et ApS
Der er for mange ulemper i form af et I/S :) 

Men hvis der er noget som i mangler svar på eller har brug for til jeres webshop, så smid mig gerne en mail på Mathiasaslak@startupcentral.dk da jeg er vi er vant til at hjælpe selvstændige og iværksættere med det man nu skulle mangle :) 

Med venlig hilsen
Mathias

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Bnie:
Min kone og jeg har længe snakket om, at lave en webshop. Og nu passer det rigtigt godt ind i det hele. Min kone er på barsel, så det er mig der kører hele webshoppen, indtil hun er færdig, så er vi begge på.
Men hvordan er der nu lige, når man skal vælge virksomhedsform? Skal vi vælge enkeltmands, nu da det det næste år kun er mig der kører den, eller skal vi vælge I/S, da vi begge senere kommer til at arbejde med den?

Skal I virkelig ikke bruge 40000kr til at starte en webshop, købe varer, computere, depositum.... 

I et I/S vil i begge være selvstændige og hvis bukserne ikke kan bære så er i mht sikring dårligere stillet.

Tilmeldt 17. Mar 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres svar.

Det jeg tænker er jo bare, at nu har jeg ekstra tid, så jeg har tid til at køre shoppen alene. Det er planen at når min kones barsel slutter, så er det hende det overtager den, og jeg hjælper til.
Af hvad jeg forstår ved I/S, er at parterne selv vælger hvordan de vil fordele arbejdet, og det er jo det vi vil. Samtidig er det jo så ikke så smart, hvis de ser det som at min kone begynder at arbejde nu, og så mister sine barselsdagpenge, for det er jo kun mig.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Bnie:
Tak for jeres svar.

Det jeg tænker er jo bare, at nu har jeg ekstra tid, så jeg har tid til at køre shoppen alene. Det er planen at når min kones barsel slutter, så er det hende det overtager den, og jeg hjælper til.
Af hvad jeg forstår ved I/S, er at parterne selv vælger hvordan de vil fordele arbejdet, og det er jo det vi vil. Samtidig er det jo så ikke så smart, hvis de ser det som at min kone begynder at arbejde nu, og så mister sine barselsdagpenge, for det er jo kun mig.

I kan sagtens stifte et I/S senere, hvilket er relativt ukompliceret ifht. indskud af varelager, mv. Endvidere kan I også sagtens blot have 2 enkeltmandsvirksomheder, opsat som et joint venture

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)