Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Accent

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kender det nok: "Hello, this is Lee from Microsoft speaking. I am calling you because you have a problem with your computer". Jeg tror ikke at jeg behøver fortælle hvilket accent der hører til den engelske sætning.
IT-branchen har en mørk plet på dets ry, som gør at det er svært at sælge IT-tjenester, altså hvis sælgeren taler med accent i forvejen. Og det er lige det, der er mit problem.

Jeg har nu boet i Danmark i 17 år. Jeg er blevet dansk statsborger. Jeg bestod den tredelte sprogtest, som er forbundet med indfødsretsprøven med hhv. to 12-taller og et 7-tal. Indfødsretsprøven bestod jeg med 2 fejl, ud af 30. Jeg skriver så godt som fejlfrit dansk. Jeg er gift med en dansk kvinde, har en datter på tre, som blev testet af en sprogkonsulent fra Varde Kommune, som sagde: "Jeg gider ikke engang skrive en rapport om det, så perfekt var det". 99% af mine kunder er danskere, jeg tænker, ja drømmer endda på dansk. Mit hollandske pas er udløbet, jeg har ikke været i Holland i mere end fem år. Jeg føler mig dansk. Jeg ER dansker! Men ... jeg har stadigvæk en accent når jeg taler.

Den accent gør, at når jeg ringer til en virksomhed for at tilbyde mine tjenester, så bliver jeg med det samme associeret med snydepelse, der foregiver sig at være fra Microsoft.

Så kunne jeg naturligvis skrive til virksomhederne. Men 1) Det må jeg ikke, 2) Det har meget mindre gennemslagskraft og 3) Jeg er ikke i direkte kontakt med folk. 
Så kunne jeg hyre en der ringer for mig. Altså en telemarketeer. Men dermed mister jeg også den personlige vinkel som jeg gerne vil have med. Det er jo mig der er Computernørden - det er sælgeren ikke.
Så kunne jeg troppe op hos virksomheder. Det værdsætter de fleste virksomheder ikke. Det ville også tage alt for meget tid, og lige nu forhindrer Coronavirus mig i det.

Hvad ville I gøre, hvis I stod i mine sko?

Venlig hilsen

Albert van Harten

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har flere hollandske venner som ligesom dig taler meget fint dansk med accent.

Jeg forstår simpelthen ikke at du bliver sammenlignet med de indiske fupmagere der en gang imellem ringer og er super trælse.

Umiddelbart tror jeg mere det er de uopfordrede telefonopkald der får folk til at sige nej tak. Personligt bryder jeg mig i hvert fald overhovedet ikke om at blive kontaktet af sælgere uopfordret. Og det uanset om de taler engelsk med accent, fejlfrit dansk eller noget helt tredje. 

Held og lykke med din forretning 

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Albert van Harten:
Den accent gør, at når jeg ringer til en virksomhed for at tilbyde mine tjenester, så bliver jeg med det samme associeret med snydepelse, der foregiver sig at være fra Microsoft.

Hvor ved du det fra.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Jeg kan sagtens følge dig. Jeg bryder mig (heller) ikke om sælgere, der ringer uopfordret uden at tjekke om jeg overhovedet er en del af deres målgruppe og har brug for deres tjenester eller produkter. Når det er sagt, så har jeg ofte hyggelige samtaler med sælgere, hvor jeg som allerførste siger, at denne samtale nok bliver spild af deres til, men hvis de vil hygge sig, må de gerne snakke med mig.
Hvis en sælger har produkter eller tjenester som jeg måske kan bruge, og det passer i min planlægning, så vil jeg hellere end gerne tale med dem.

Jeg oplever dog ofte, når jeg ringer, at folk siger til mig "No no, I am not interested", eventuelt udvidet med grimme engelske skældsord. Og det på trods af, at jeg talte dansk til dem. Dét får mig til at tro (og mere end det) at det er min accent der er "hurdlen".

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Se mit svar til Anders ;)

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du overvejet at kontakte et IT konsulent firma og får arbejde igennem dem i sådan tilfælde vil det være konsulent firma som
vil kontakte kunden.

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du prøvet at kaste svesken på bordet allerførst i samtalen og så fortælle at du er hollænder og derfor er din accent lidt fremmed?

Holland og hollændere har et rigtig godt navn og omdømme og associeret med mange positive ting..., 

det kunne endda være at folk spurgte ind til om du er fra Amsterdam, og at der kom en helt lille samtale ud af det. Helt ærligt. 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sam50

Jeg vil allerhelst ikke samarbejde med andre IT-konsulentvirksomheder. Af den enkelte grund at jeg så på forhånd mister 50% af min timeløn.
I øvrigt har jeg i juni sidste år omdøbt min virksomheder fra Computernørderne til Computernørden - på bilen står der stadigvæk Computernørderne. I 2004 opstod min idiotiske tanke om at jeg ville have en international virksomhed med IT-konsulenter i alle byer. Jeg så det hele for mit indre øje - bortset fra at det var totalt urealistisk. Jeg har på et tidspunkt haft 3 ansatte på samme tid, som alle arbejdede på timebasis. Fra 2008 af har jeg ikke haft ansatte, men jeg fortsatte mit samarbejde med en freelancer fra Vejen, som kom ud til mine kunder i Trekantsområdet under mit firmanavn. Det firmanavn var indtil 2017 (!) været så intetsigende som det bare kunne være ("Havécom Danmark"). Først i 2019 gik det op for mig at det ville kræve meget mindre tid, kræfter og penge hvis freelanceren og jeg gik hver til sit, men brugte hinanden når vi havde brug for det. Dermed blev jeg Computernørden, i entalsformen. Dermed kan jeg meget bedre give firmaet mit eget præg, og tilbyde det, jeg er god til, uden at jeg skal tage højde for om ansatte eller freelancere, der arbejder under samme navn, rent faktisk kan det samme og kan lide at gøre det samme som jeg gør.

Albert

Fra København
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 117
Fra  ThunderUSB Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Albert

Hvor er det bare en ærgerlig beretning. Det virker helt hul i hovedet at stemple dig som en svindler grundet din accent. Dit skrevne dansk er åbenlyst perfekt, så jeg vil prøve at prioritere det. Telemarketere er i mine øjne en dårlig løsning da de kun er ude efter pengene, og ofte vil skide på hvor godt dig og virksomheden matcher. 

Hvorfor må du ikke henvende dig skriftligt til virksomheder?

Hvor meget tid har din kone på hånden? Vil hun have mulighed for at tage nogle opkald sammen med dig? Det vil jeg nemlig ikke vurdere fjerner det personlige.

Al held og lykke!

Mvh. Sebastian

USB-C Hubs, adaptere, kabler til MacBook Pro, iPad Pro, bærbare, tablets billigt på ThunderUSB.dk.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)