Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen!

Nu er tiden kommet til, at jeg skal til at opstarte min webshop, og findes der mon et bedre sted at få gode råd end her? Nej, det tror jeg ikke!

Jeg har idéen, aftalen med leverandør og varerne er på plads. Jeg har kontakt til en, som skal lave webshoppen for mig.
Jeg mangler et navn, oprettelse af cvr og aftaler med hhv. Fragt og betaling. Dette skal der nok komme styr på.

Dog halter det noget med alt lovmæssige, der kan jeg læse og læse, men syntes det er lidt kringlet at forstå.

Moms, hvordan er det nu lige det er?
Jeg har en leverandør i Polen, deres moms er på 23%, og når jeg skal købe varerne hos dem, så ville jeg så "spare" de 23%. Men hvordan er det så lige det gøres når jeg skal sælge? De har sendt mig en prisliste, hvor alle varerne er uden moms. Dette betaler jeg så til dem, sælger varerne i DK hvor der bliver lagt 25% moms oveni, og dette skal betales til skat, eller hvordan? 🙈
Tænker der nok skal en revisor på, men jeg vil bare godt forstå det.

Hvordan med skat?
Overskuddet af det jeg sælger, skal der betales skat af, right? Skal det indberettes som b-indkomst? Og er det kun 1 gang om året det skal gøres? I så fald, så kan jeg vel ikke trække nogle penge fra virksomhedskontoen og bruge?

Hvilken ejerform burde jeg vælge? Og skal dette vælges når der oprettes cvr?

Nogle andre ting som ville være gode at vide?

Tak fordi I gad at læse med så langt, og håber i bærer lidt over med min uvidenhed 🙈




Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hco2:
Moms, hvordan er det nu lige det er?

Jeg har en leverandør i Polen, deres moms er på 23%, og når jeg skal købe varerne hos dem, så ville jeg så "spare" de 23%. Men hvordan er det så lige det gøres når jeg skal sælge? De har sendt mig en prisliste, hvor alle varerne er uden moms. Dette betaler jeg så til dem, sælger varerne i DK hvor der bliver lagt 25% moms oveni, og dette skal betales til skat, eller hvordan?

Som momsregistreret kan du glemme moms af dine køb og kun, som du skriver tænke på salgsmoms som er et beløb dine kunder betaler og som du opbevarer.

Sælger i polen skal sælge uden moms til dig - men det er ikke anderledes end hvis du købte i Danmark med dansk moms, for den kunne du så trække fra din salgsmoms.

Hco2:
Overskuddet af det jeg sælger, skal der betales skat af, right? Skal det indberettes som b-indkomst? Og er det kun 1 gang om året det skal gøres? I så fald, så kan jeg vel ikke trække nogle penge fra virksomhedskontoen og bruge?
du fører regnskab og indberetter en gang om året. Hvad du hæver i alm personlig virksomhed er underordnet for overskud

Overvej e-bog start-up eller paperback, for den tager dig gennem valget - personlig virksomhed eller selskab og så stiftelsen af begge dele i detaljer, moms skat og de ting du hører om her - + en masse mere - letlæst nu og siden super opslagsbog ebog eller paperback https://jh-e-books.blogspot.com/2019/06/update-af-startup.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Hco2 :)

Super fedt at du har valgt at tage springet! :D 

hvad kommer du til at sælge om jeg må spørge? Derudover så kan jeg se at du har en del spørgsmål til hele opstarten af den virksomhed og det kan vi fra Startup Central sagtens hjælpe dig med lige fra de forskellige aftaler til afklaring på moms og skat og hvad du eller må have svar tid.

Smid mig gerne en mail på Mathiasaslak@startupcentral.dk så kan vi eventuelt lige tage en snak omkring hele situationen :) 

Med venlig hilsen
Mathias

Tilmeldt 15. Mar 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak, det vil jeg helt sikkert kigge nærmere på!

Når du skriver at jeg som momsregistreret, kan glemme alt om moms på køb af mine varer, skal det så forstås sådan at hvis min leverandør sælger varen til 100,- til privatpersoner, og jeg så køber uden moms til 77,-. Så skal den manglende moms ikke indberettes nogle steder. Jeg skal bare sælge min vare til min pris, med moms, og indberette det til skat, eller er jeg helt tabt? 🙈
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hco2:
er jeg helt tabt?

Desværre ja. Du er nødt til at læse om basis ting. 

Læs grundig John Hannover´s blog eller bøger.

I øvrig, din pris bliver 81,30 og ikke 77.-

Tilmeldt 15. Mar 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Der har jeg også tænkt mig, men derfor kan man vel stadig spørge herinde :-)
Hvordan kommer du frem til det?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hco2:
Mange tak, det vil jeg helt sikkert kigge nærmere på!

Når du skriver at jeg som momsregistreret, kan glemme alt om moms på køb af mine varer, skal det så forstås sådan at hvis min leverandør sælger varen til 100,- til privatpersoner, og jeg så køber uden moms til 77,-. Så skal den manglende moms ikke indberettes nogle steder. Jeg skal bare sælge min vare til min pris, med moms, og indberette det til skat, eller er jeg helt tabt? 🙈

ja hvis du køber i EU og giver dit momsnummer - så slipper du for moms og angiver selv erhvervelsesmoms som ikke koster men fra DK er der jo moms på regningen til dig - og så kan du jo trække den moms fra - og uden for EU er det uden moms og du skal selv angive importmoms som ikke koster

Du skal altid bare regne prisen uden moms da købsmomsen enten bortfalder eller trækkes fra - så i dit fald 77 kr - + din egen fortjeneste - og så på toppen 25% moms til dine kunder i DK - og den moms er ikke del af omsætning eller resultat men penge du opbevarer for dine kunder der betaler den - og du betaler videre

overvej https://jh-e-books.blogspot.com/2019/06/update-af-startup.html som ebog eller paperback - den vil dække dig ind

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hco2:
Hvordan kommer du frem til det?

100 pln = 123%

? = 100%

regning på kryds:  100x100 :123 = 81,30pln

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)