Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse af udenlandske arbejdere (bosat i det pågældende land)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 13. Mar 20
Indlæg ialt: 13
Fra  Webcove i/s Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino-brugere

Jeg er midt i opstart af virksomhed her i Danmark (med dansk CVR). Virksomheden skal beskæftige sig med web-design og programmering.

Dertil har jeg et spørgsmål om ansættelse af medarbejdere i udlandet (hvor de så skal blive bosiddende). Det pågældende land er Ukraine. Jeg har selv meget tætte forbindelser til Ukraine, da halvdelen af min familie kommer derfra og jeg selv har arbejdet på den danske ambassade i Kyiv. Derved ser jeg ikke udfordringer ift. kontakt med myndigheder, bureaukrati osv.

Jeg ville egentlige bare høre, hvilke foranstaltninger jeg skal tage, når jeg ansætter en medarbejder fra Ukraine.

Skal personen ansættes på en dansk/engelsk/ukrainsk kontakt?
Skal der betales skat til DK eller UKR?
Skal virksomheden have et kontor med adresse i DK?
Hvad med løn?

Er der andet jeg burde være opmærksom på?

Håber i kan hjælpe!

Mvh,
Andreas
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Andeas101:

1 Skal personen ansættes på en dansk/engelsk/ukrainsk kontakt?
2 Skal der betales skat til DK eller UKR?
3 Skal virksomheden have et kontor med adresse i DK?
4 Hvad med løn?

1 det bestemmer i sammen - og den skal så også sige hvor en twist afgøres - uanset hvad er det lettest jo at det bliver honorar når det er en udlænding vil jeg mene

2 bor han fast i Ukraine er det skat i det land og du skal indberette på hans navn, adresse og fødselsdato/år til skat som person uden dansk CPR

3 ja dansk CVR kræver en dansk adresse hvor myndigheder kan kontakte personer der kan få forbindelse med ledelsen

4 det vil personen nok forvente - og mon ikke efter ukrainsk målestok Stick out tongue se svar til 1 og 2

Jeg går ud fra du selv bor i DK og driver selskabet herfra - og dermed selv + selskabet er dansk skattepligtig af overskud/løn

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)