Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

A-kasse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Min situation lige nu er som følgende:

Jeg har et deltidsjob med ca 70 timer om måneden og en enkeltmandsvirksomhed som jeg forventer et overskud på omkring 50.000 før udbetaling af evt løn. 

Jeg er medlem af FTFA A-kasse

Mit spørgsmål er, om jeg lige så godt kan melde mig ud af deres A-kasse? Eller om der findes en bedre egnet A-kasse til mig, ift. min situation? 

På forhånd tak! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik-b-h:
n enkeltmandsvirksomhed som jeg forventer et overskud på omkring 50.000 før udbetaling af evt løn. 
der er ikke noget der hedder løn i alm personlig personbeskattet virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html  

Dit overskud 50 t er derfor det som bruges til skat OG til A kasse. det lægges sammen med det du har i løn fra de 70 timer om måneden - og udgør så dit dagpenge grundlag - om du har nok fra de 70 timer er jo svært at sige - lad os sige det er 15.000 om måneden eller 180.000 om året + dine 50.000 fra personlig virksomhed og det vil jo gøre dig dagpenge berettiget - enten fuldt hvis du lukker personlig og bliver arbejdsløs fra job - eller supplerende dagpenge formentlig hvis du holder fast i den personlig virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Dec 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svar 

Er der nogen A kasser som du kan anbefale som værende specielt gode til selvstændige eller hjælper alle a kasser på samme måde når man både er lønmodtager og selvstændig? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik-b-h:

Hej John

Tak for svar 

Er der nogen A kasser som du kan anbefale som værende specielt gode til selvstændige eller hjælper alle a kasser på samme måde når man både er lønmodtager og selvstændig? 

jeg ville starte der hvor den passer med dit 70 timers arbejde. Skal det alene være for selvstændige - så ASE, Dana oplagte - måske virksom  kun a kasse ikke fagforening med mindre du har brug for den til det 70 timers arbejde

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)