Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forældre betaler internet - bor hjemme - enkeltmandsvirksomhed spørgsmål

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg driver enkeltmandsvirksomhed over internettet, hvor jeg har en god omsætning. Jeg bor lige nu hjemme hos mine forældre, så min virksomhed er registreret på denne addresse. Mine forældre betaler lige nu vores internet. Jeg har derfor et spørgsmål angående dette.

Jeg bruger ca. halvdelen af internettet til mit firma, og mine forældre den anden halvdel privat. Hvordan kan dette oplyses til moms/skat? Kan mine forældre som privatperson give en faktura på halvdelen af det de betaler til mig/mit enkeltmandsvirksomhed, eller hvordan kan dette foregå så jeg kan trække mit virksomheds internetforbrug fra i moms og skat?

Håber nogle kan hjælpe.

Tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk sådan, at hvis du kan påvise, at internet er nødvendigt for din virksomhed - så må den betale det - dog skal momsen så deles i forhold til privat del - og måske det så er 50/50 eller endnu mere privat når forældre bruger det og du selv gør - og det skal være uden TV pakke osv

Det er en af de få ting man må tage udgift for og så bruge privat - blot momsen deles

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Nov 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Hvordan skal dette så fungere afgående faktura? Da den faktura mine forældre betaler står selvfølgelig i deres navn og ikke i mit virksomheds. Kan min forældre give en faktura til mig som privatpersoner, eller hvordan kan dette løses, fordi jeg skal vel have dokumentation på den betaling jeg giver til mine forældre hvert kvartal for internetforbrug til virksomhed?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

mathias3210:

Tak for svaret.

Hvordan skal dette så fungere afgående faktura? Da den faktura mine forældre betaler står selvfølgelig i deres navn og ikke i mit virksomheds. Kan min forældre give en faktura til mig som privatpersoner, eller hvordan kan dette løses, fordi jeg skal vel have dokumentation på den betaling jeg giver til mine forældre hvert kvartal for internetforbrug til virksomhed?

det  kræver at den faktura er udstedt til din enkeltmands helt enkelt - ellers kan du ikke trække den fra. Du kan ikke få en regning fra dine forældre da det ville være skattepligtig af at sælge deres internet til en virksomhed og derfor ikke give mening - de får skat som sikkert kan være højere end den skattebesparelse du ville få.

Enten må I leve uden det fradrag, eller regningen skal gå til din virksomheds CVR fuldt og helt - hvilket så også KAN være dyrere, da mange forbindelser er dyrere til erhverv.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Nov 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så er det nok bedst at bare lade det være, og ikke få fradrag.

Mange tak for hjælpen Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)