Har lige et spørgsmål om reklamationsret... sagen som sådan. Jeg har en lille virksomhed (kun mig selv) Jeg købte en ny alm. indbygnings-ovn (d. 1-7-2019) hos et kendt hvidevare firma. (de er ikke problemet tror jeg, derfor intet navn) Jeg bruger ovnen dagligt 1-2 timer og nu er sagen den at noget af elektronikken har sit eget liv. Jeg kontaktet Bauknecht som er produkcent af ovnen for at få den fikset, hvilke var under standartkøbeloven troede jeg. Ovnen købte og hentet jeg i butikken og betalte som almindelig person. Da reparatøren så kommer er det ikke Buaknecht egne mekanikker men han stiller sig på bagben ¤da jeg jo viste at jeg ikke måtte bruge ovnen erhvervsmæssig og da den nu var over et ½ år gammel gælder garantien ikke og da den bruges erhvervsmæssigt dur reklamations retten heller ikke. Hvilke jeg ikke forstår da den jo er købt som privat.. jeg havde før denne ovn en siemens ovn som fik skiftet låge pakninger 4 gange over 2 år på garantien uden noget brok. Nå men manden ville kun lave ovnen hvis jeg selv ville betale så han kørte med uforrettet sag. Gider ikke blive presset til noget jeg mener ikke er rigtigt. Spørgsmålet er så: Nu har jeg så fået en faktura fra reparatøren på ca. 1000 kr. fordi han har været forbi mig uden at lave noget. Skal jeg betale denne regning da det jo ikke er mig der er hans ordregiver. eller prøver firmaet bare at lave et barn på mig. Findes der noget lovgivning om dette??? Det vil jo svare til at min bror laver en aftale med mig om at jeg møder op på en fiktiv adresse og får at vide at jeg ikke skal lave mit produkt der og køre igen men alligevel sendere regningen til dem på den fiktive adresse. |
Start med at forespørg hos Bauknecht hvordan de forholder sig til sagen. Gør dem opmærksom på at du intet har fået oplyst om forbud mod prof. brug eller har er blevet specielle reklamationsregler for B2B kunder.