Ja, fordi et nyhedsbrev har en høj return of investment - det er billigt eller gratis - det kan markedsføre dig, mens du sover - og det gør folk købeklar, som ikke er klar endnu. Og så er det faktisk rart at have en masse mennesker, man kan skrive og sælge til, hvis nu Google ændrer algoritmerne, sådan at man falder mange sider.
Derfor - synes jeg - men det er jo et frit valg. ;)
Email marketing er stadig et af de kraftigste markedsføringsværktøjer. Det er røv billigt, og man ser vildt gode ROIs. Jeg er helt enig med Louise i at det også ville være en god ide.
Jeg vil klar anbefale dig at gå efter erhvervskunder, da private ofte er alt for besværlige / tidskrævende at have med at gøre. Start med at få fortalt potentielle erhvervskunde/ samarbejdspartnere at du eksistere og hvad du kan tilbyde - her er en hjemmeside et must ( kan det passe du ikke har en endnu?)
Hvis du har fokus på møbler / indretning vil jeg anbefale dig at fokusere på firmaer der har brug for en smed. Nogle bud på potentielle kunder kunne være Køkkenfirmaer, indretnings arkitekter, arkitekter, møbel designere, iværksættere, ingeniøren, alle firmaer som fra tid til anden får brug for en smed. Tag ud og besøg potentielle kunder, så du kan præsentere dig selv og få fortalt hvad du kan tilbyde. Her er visitkort et must, så de altid kan få fat i dig når en opgave melder sig.
Hjemmesiden er under opbygning og sidder faktisk i skrivende stund og udfylder lidt tekster til den, men der mangler dog stadig nogle billeder til indhold, så det er hvad der skal arbejdes på som det første. Domænet er CNV-Smeden.dk
Jeg ved ikke om jeg direkte har fokus kun på de ting da en smed jo kan lave alt, men der er uden tvivl ting der er sjovere at lave end andre, dog er jeg ikke så kræsen og uanset om det er virkelig fedt eller, undskyld sproget, røv sygt, så gør jeg det aldrig halvhjertet, men ser det som opgaver der skal laves med samme entusiasme uanset hvilken af opgaverne det er.
Jeg er simpelthen uenig. Hvis man var blikkenslager og kun rykkede ud ved vandskade, kan det godt være, nyhedsbrevet var mindre interessant.
Men her er en smed, der, som jeg forstår det, laver specialdesign og indretning. Det er noget, der kræver tillid og nysgerrighed af kunden, og som ikke nødv. skal løse et akut her og nu-behov. Så mener jeg, nyhedsbrevet er perfekt.
Vel tager det da ej lang tid at sætte et nyhedsbrev op med automation serie op.
Det behøver jo ikke være mere end 3-10 mails - så er man i gang - og kan altid supplere senere og skrive ud, når man har nye tilbud.
en smed jo kan lave alt, men der er uden tvivl ting der er sjovere at lave end andre, dog er jeg ikke så kræsen og uanset om det er virkelig fedt eller, undskyld sproget, røv sygt, så gør jeg det aldrig halvhjertet
Det er jeg godt klar over at en du er mere alsidig en end boligindretning, men hvorfor ikke startede der hvor det er sjovt og priserne måske også er end del bedre end det mere kedelige arbejde som andre også kan lave ;-)
Start nu bare med at få en helt simpelt hjemmeside på at så, så man har en chance for at finde dig, billeder / opgaver kan du altid tilføre hen af vejen.