Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af ejendom

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.


Hvis jeg skal udleje en ejendom, hvad er så mest rentabelt ift. fradrag osv?

Er det:
Mulighed 1: Sige at huslejen er 6.800+forbrug (ca 900 månedligt), så kunden selv betaler varme, vand, el osv

Mulighed 2: Sige at huslån re 7.600 alt. inkl? 

Hvad giver mest mening, hvis man ser på det med forretningsbrillerne/som udlejer?

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke alle steder du må leje ud, med forbrug inkluderet i lejen. Husk også momsen.

Det bedste vil jeg mene at lejer selv betaler sit forbrug, det giver en mere klar pris og lejer har en interesse i at spare på forbrug hvis de selv betaler. 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Udlejning er momsfritaget med mindre der foretages en frivillig momsregistrering af lejemålet. Dette kan kun gøres for erhvervslejemål.

Det vis sige at der som udgangspunkt ikke skal opkræves moms af huslejen og at der heller ikke kan opnås momsfradrag for udgifterne.

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Men forbrug er momspligtigt -- det er ikke klart i indlæget om der er tale om erhverv eller bolig

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kpt:

Men forbrug er momspligtigt -- det er ikke klart i indlæget om der er tale om erhverv eller bolig

Med ca. 900 kr om måneden i forbrug når man jo ikke op i nærheden af registreringsgrænsen på 50.000 kr. - Så med mindre ejendommen har 5 lignende lejemål er det ikke relevant.

 

Om man skal momsregistrere ejendommen, pga. erhvervsmæssig udlejning, må bero på en konkret vurdering, 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er spørgsmålet ikke så konkret, men...

Hvis du inkluderer forbruget i den samlede, men højere, leje, så begrænser det også dine mulighed for at opkræve mere end det brugte. Jeg ville altid afregne aconto eller lade leje tilmelde sig forsyningsselskab (el)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)