Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp før det går helt galt

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Skive
Tilmeldt 17. Jan 14
Indlæg ialt: 189
Fra  Eveningstar Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg deler lige noget fra en gammel vel der er kommet i problemer er der nogle her inde der kan hjælpe dem???

DEL DENNE HISTORIE JEG FØLER MIG MANIPULITERET
OG DER MÅSKE ER TALE OM DOKUMENTFALSK SAMT BEDRAGERI-MANDATSVIG AF ADVOKAT/KURATOR!!!!!!
LÆS HELE HISTORIEN OG DEL MEGET GERNE MED SÅ MANGE SOM MULIG

PGA KAUITIONSKRAV OG KRAV FRA TIDLIGER FIRMA
snakker Kurt med en kollega og han siger prøv at ring til EARLY WARNING – Bent Holstebro, han kommer og kan godt se at vi er i problemer og siger han ringer til hans advokat Morten fra Advokatfirmaet I Århus
Han kommer så og vi får en snak om situationen…
Advokaten mener der er ingen vej udenom i er nød til at gå konkurs!! Kurt og KB Handel & Fragt for inden længe kommer banken og gør det og så er det meget bedre vi gør det inden…vi sige rarhh der må være anden løsning men han siger at det jo er ham der er eksperten og hvis vi ikke vil lytte til hans rådgivning spilder vi jo tiden, og at så kan Kurt Jo få gældssanering og starte på en frisk! Hvis han bliver kurator, så vil han være vores mand og hjælpe os bedst i denne sag!
Men bagefter kan jeg godt se, at efter en kort samtale, er det mærkeligt at han ikke prøver om der evt. kan laves en rekonstruktion, oplysningerne om konkurs er også kun baseret på den ene korte samtale! Han skulle ikke se årsregnskaber privat +firmaer, kontoudtog fra banken, dokumentation på gæld m.v.
Han siger hvis banken melder konkurs bliver det endnu værre!!!
Advokaten siger også til mig (Lone) mange at du kan lige så godt gå konkurs nu, men jeg siger nej.
Han siger lærlingen Simon skal melde KB Handel konkurs, men synes jeg det er underligt at han kan melde firmaet konkurs, når KB HANDEL & FRAGT ikke skylder ham noget ???
Simon får ikke løn den 29/11, da firmaet går konkurs den 28. november, men der var penge på kontoen til at betale løn. Det er den eneste måned han ikke har fået løn i!
Men som lønmodtager vil man normalt gå til fagforeningen og søge hjælp den vej…
Så forstår ikke at man kan melde en konkurs, når man ikke har gæld til personen ????
Advokaten siger at jeg skal melde Kurt personlig konkurs, det koster 30.000 kr. og det vil være de bedste penge jeg nogensinde har betalt!!!!! Jeg siger NEJ mange gange at det vil jeg ikke, synes det er MEGET ONDT GJORT AT GØRE VED MIN MAND, SOM JEG ELSKER!! Men sådan skal jeg ikke se på det!!Og det gjorde han alligevel uden min accept
Han spørger om Kurt ikke også har lånt penge af mig, måske, men vi har jo boet sammen siden 2004 og været gift siden 2018 og har fælles økonomi. Men der er jo altid nogen ting vi ejer hver især…
Så han skriver i retten at han har lånt 150.000 kr. af mig… Det er ikke rigtigt!

Advokaten siger jo mere gæld der er jo bedre!?!? Om det er sandt eller ej! Sikke en rådgivning!!!
Inden de skal i retten skal der udfyldes nogen papirer og advokaten siger at KB SKIVE IVS også er nød til at gå konkurs ???? Selvom selskabet ikke skylder noget!!
Advokaten siger til Kurt, du skal bare sige JA til det hele når vi kommer i retten! Og da Kurt er langt nede med stress, depression og ikke kunne tænke klart og advokat Morten var god til at overtale ham til at gå konkurs, og at det var helt rigtige at gøre! Lovede nærmest ”Guld og grønne skove”!

Efter de har været i retten kommer de her hjem og advokaten siger UHA det var lige ved at gå galt…
Da Skifteretten ville udpege en anden kurator.. Men fik dem overtalt til at det blev ham..

Nu hvor Morten er blevet kurator er han blevet en helt anden og vil tage alt fra os!
Vi købte en Opel Vectra fra 2007 AW39085 i 2017 med automatgear, det skal Kurt jo køre med da han mangler armen. Den bliver så sat over i mit navn juni 2019. Det mener han skal omstødes og jeg skulle først betale 8000 kr. for at beholde bilen, men nu er det vist faldet til 5000 kr. men det er da en dommer der bestemmer om det er omstødelig ikke Morten kurator
Men fatter ikke at jeg skal betale for at beholde bilen??
Kan ikke forstå at det er lovligt at melde nogen konkurs, hvis man ikke har gæld til dem ??
Er det muligt man at trække konkursen tilbage ?? og hvis det er, hvad er konsekvensen ??
Hvordan kommer vi nogen sinde videre, synes vores liv er helt ødelagt og det hele er et mareridt!!!
Efter Kurt er meldt personlig konkurs, er ALT lukket. Han har ingen konto, får ingen pension, kuratoren opsiger også hans forsikringer, synes de at de behandler sagen som om han var død!!
Mener ikke at det er rimeligt at behandle folk sådan!!
Han må heller ikke arbejde, lønnen skal kurator have!!
Kurt havde en kontrakt med Skive Kommune om vinterbekæmpelse (Salt og sneplov) frem til 2024, prøvede også om han måtte fortsætte med at køre, men lønnen skulle gå til kurator, så kommunen gav kontrakten til en anden vognmand, da det ikke kunne betale sig at køre uden rigtig at få noget ud af det.
Efter konkursen mener kurator at jeg skal dække omkostningerne, imens indtægterne fra udlejning skal gå ind på kurators konto. Så jeg skal dække udgifterne imens han skal have indtægterne…??
Det hænger jo ikke sammen!?!?
Efter konkursen har kurator solgt den nye lastbil fra 2019 samt firmabil fra 2016 er også afhentet, men der er ikke skrevet under på noget! Leasingen på lastbilen var betalt i hele december måned 2019, men den skulle bare sælges straks sagde han til ham som købte den!! Og den blev afhentet den 18. december 2019. Ham der købte den var en mand som Kurt havde snakket med tidligere om han ville købe den, så faktisk en handlen som Kurt havde skaffet!! Men denne gang uden han får nogen penge for den!!
Advokat/kurator Morten er meget truede og hvis Kurt ikke gør som han siger, så vil det gå ud over Lone – (se vedlagte SMS)
Alle papir m.v. er mailet til Ejendomsmægleren NORDICALS, men har bare svært ved at tale med ham, uden vi føler at han truer os!!
Den 16. december tog vi op til Advokat Jeppe L. Jepsen - 7800 Skive -(Kurt´s familie har altid brugt ham) da vi gerne ville have noget hjælp, for synes vi blevet meget dårligt behandlet!!
Han kigger på sagen og prøver om han kan få den overordnede plan over situationen, men advokaten Morten vil ikke oplyse hvad planen er!!! Så han kan desværre ikke hjælpe os!!!
Det eneste bilag han får er konkurs sag nr. SKS 5-627/2019 (K.B. Handel & Fragt ApS).

Prøver selv at ringe til skifteretten, og vil gerne have aktindsigt i disse sager, men ved ikke om de vil udlevere nogen dokumenter om det, har ringet til dem flere gange, men ikke fået noget endnu…

Kurt var selv i skifteretten og hente papirer på alle konkurssager den 28. november 2019, da Morten ikke havde udleveret nogen papirer til Kurt!?!?

Men vi vil meget gerne have en oversigt med kreditor lister, aktiver og passiver m.v. Så vi ved hvordan tingene står til…

Den nye lastbil er blevet solgt, forsikringer sagt op, debitorer har betalt, lejere har betalt husleje m.v. hvor er de penge ??

Vi har også været i dialog med Sparekassen Vendsyssel om afvikling af gæld, og vi kunne godt lave en aftale med dem, men idet vi ikke kan få en oversigt over hvad gæld der ellers er, så er det svært at komme videre…

Kurt har også gæld til hans familie, men der er ikke nogen der står og kræver penge.
De har intet hørt fra kurator om de har et tilgodehavende i dette fortagende…

Så ville så gerne se kreditorlisterne, så der var noget at forholde sig til, og om man evt. kunne lave aftale og komme ud af denne her onde cirkel og få et liv igen!

Kurt har altid betalt sine regninger, han var bare MEGET uheldig med makkeren THOMAS, som stak af!!
Torsdag den 23. januar 2019 modtager vi så endelig alle 3 konkurs sager SKS 5-625-626-627/2019 fra Skifteretten. (Dem fik du også på mail denne dato)

Kan overhovedet ikke forstå, hvordan de har udregnet de beløb som står i de lister over aktiver og passiver som er sendt til skifteretten i Viborg den 23. december 2019.

Kurt skylder ikke alt det som der står i disse lister !?!?!?!?

Kurts gæld: Kautioneret – kassekredit- SPAREKASSEN VENDSYSSEL
ADVOKATHUSET – DLV APS Konkurs (Omstødelses krav, har endnu ikke været i retten)
Gæld til sin Mor men ingen står og kræver dem nu og her - alle aftaler overholdt!
Boliglån i ejendommene Totalkredit og DLR –
Bærsholmvej 2 + 4 – 7800 Skive samt Kisumvej 48 – 7800 Skive
Ejes af Kurt Dahlerup Berthelsen & Lone Hamann Berthelsen.

Vi mener ikke at konkurs var den rette rådgivning i disse sager!!
Så føler at vi er blevet snydt og det hele er beregnet på forkert grundlag!!
Ifølge oversigt over passiver på alle 3 konkurser er passiver udregnet til over 6 millioner kroner ?!?!
Det er ikke sandt, så føler det hele er lavet for advokaten egen vindings skyld! Bedrageri og måske mandatsvig

Nu er der lige ledes sat på auktion 198 katalog nr hvoraf 115 nr tilhøre ejendommen fælleseje med mig (Lone Berthelsen ) SAMT EFEKTER DER TILHØR lejer der har lejet sig ind ALTSÅ 3 MANDS EJENDOM

VI HAR KLAGET TIL SKIFTERETTE FOR NOK MINDST 14 DAGE SIDEN MEN DE HAR KLAGEN LIGGENDE OG TAGER DEM SOM DE KOMMER MEN DA HAN SKULLE MÆLDE KONKURS KUNNE DE NOK ARBEJDE HURTIG
SÅ KURATOR KAN GØRE DET SOM HAN VIL TIL RETTEN FÅR TID AT KIGGE PÅ DET
DET ER DA ET DEJLIG RETSSYSTEM VI HAR I DANMARK DET ER DA IHVERTFALD IKKE BORGERNE DE VIL HJÆLPE HER!!!

DEL MED SÅ MÅNGE SOM MULIG DEL MED JOUNALISTER JURISTER POLITIKER MINISTERER JA DEL MED ALLE OG SÅ MANGE SOM MULIG SÅ VI MÅSKE KAN FÅ HJÆLP OG OPBAKNING TIL AT FÅ DET VANDVID OG DEN KURATOR STOPPET !!!!!!!


MVH Lone & Kurt Berthelsen
EN HVER HJÆLP OG DELING AF DETTE ER SUPER

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det virker lidt som om det bare er noget du deler - i øvrigt sag som er umulig at forholde sig til, uden at kende mere til sagen.  

DEL MED SÅ MÅNGE SOM MULIG DEL MED JOUNALISTER JURISTER POLITIKER MINISTERER JA DEL MED ALLE OG SÅ MANGE SOM MULIG SÅ VI MÅSKE KAN FÅ HJÆLP OG OPBAKNING TIL AT FÅ DET VANDVID OG DEN KURATOR STOPPET !!!!!!!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)