Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke få solgt min virksomhed - hvad kan jeg gøre?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer!

Jeg har en webshop hvor jeg sælger sengetøj, som jeg selv har designet og fået produceret. Det er relevant ift kvalitet og farver. Jeg syntes helt ærligt selv det er et lækkert produkt.

Virksomheden er til salgSaxis for 6 mdr i træk, og det er simpelthen for dyrt - det dræner kontoen, og jeg vil egentlig også gerne have det her afsluttet.

Jeg har måttet indse, at jeg er mega god til opstartsfasen, men ikke selve salgsdelen. Jeg er god til at skabe kontakter, få et produkt lavet og etableret, men slet ikke god til den efterfølgende del som handler om salg og sociale medier - jeg taber simpelthen motivationen, og jeg er ikke dygtig til det.

Det ændrer dog ikke på at produktet er godt, og derfor mener jeg at virksomheden bør kunne sælges.

Har I nogle bud på, hvordan jeg kan få den solgt? Om der er andre gode portaler ud over Saxis?

Der har været nogle henvendelser, men når de ser regnskabet takker de nej. Regnskabet fejler intet - der er minus i virksomheden fordi den er ny, og pengene ligger jo i varelageret, så hvis man bare sælger varen er der god mulighed for overskud. Min revisor kan heller ikke se hvad der skulle afskrække.

Varelageret er 130.000 værd, og nu er virksomheden prissat til 120.000. I denne pris medfølger varelager, webshop, diverse forsendelsesposer, visitkort og småting.
Jeg ønsker ikke at tabe for meget, så hvad tænker I er fair prismæssigt?

Jeg vil aller helst selv beholde webshoppen, men jeg må bare erkende at jeg ikke kan løfte opgaven længere. Hjælp :)

Hilsen Katrine
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Katrine I:
Regnskabet fejler intet - der er minus i virksomheden fordi den er ny, og pengene ligger jo i varelageret, så hvis man bare sælger varen er der god mulighed for overskud
Varelageret er 130.000 værd, og nu er virksomheden prissat til 120.000. I denne pris medfølger varelager, webshop, diverse forsendelsesposer, visitkort og småting.
Jeg ønsker ikke at tabe for meget, så hvad tænker I er fair prismæssigt?
  selve varelageret giver jo ikke minus - det har den værdi som det har kostet at anskaffe det - men selvklart kan du få en fortjeneste ved at sælge det, men jeg tror du er for tidligt ude. Du har en - sikkert fin ide og godt produkt, men  du har slet ikke vist salgbarheden - at der kan komme et overskud.

Jeg tror ikke du kan få pengene hjem - om jeg skal være ærlig. Du har gamblet med køb af et varelager og opsætning af shop og omk af div slags til bank, regnskab og hvad ved jeg - og så får du normalt ikke noget der ligner, pengene hjem. Du bør overveje, at få fat i en der kan gå siden og produktet igennem og hjælpe med at få sat gang i salget, hvis ikke selv du kan få det. Du har en shop - og du kan ikke vise et salg - 

Der kan mangle SEO og andet - men for en køber, så tror jeg ikke du får mere end halvdelen i bedste fald - for køber ville måske hellere have haft andre designs og anden sammensætning af udvalget

Enten - accepter, at her kan være et ret stort tab - jeg tror halv pris for lager kan være max - men det er rent gæt - eller bid dig fast, og se at få sat gang i et salg, der kan bevise, at dine planer har gang på jorden - Synd for dig - men du må se i øjnene, at du har gamblet og stiger ud af projektet, på et skidt tidspunkt - uden der er gang i salget. God vind med det i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 1. Nov 09
Indlæg ialt: 34
Fra  UpCopenhagen 2ndhand Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Katrine

Kender du udtrykket "serie-iværksætter"? Det er måske i virkeligheden også sådan en du er, og dét som du er aller-bedst til: at få ideen, arbejde med konceptet, realisere det - og komme videre. Det er der jo sådan set kun godt at sige om, hvis det betyder, at du får skabt nogle virksomheder, som giver dig et profit i sidste ende. Det kan også være, at den "sjove del" lidt er overstået nu og fremfor dig ligger nu den del hvor der skal knokles for at sparke et salg igang og bygge en kundebase og synlighed op. Du er langt fra alene om at tabe pusten - og det er så dér, hvor du enten skal finde din motivation frem igen, eller overveje at få andre til at hjælpe din virksomhed videre frem.

Det der nu er sket er jo, at du er løbet lidt sur i det, som du også selv beskriver. Jeg forstår tildels godt, at du har lyst til at sælge virksomheden og bare komme videre - MEN - du har skabt noget her. Noget som har muligvis har et potentiale, og som på sigt kan generere et overskud til dig og i sidste ende en god portion penge, hvis det drives rigtigt frem og hvis du får et fornuftigt kundeflow osv. på sitet. Det kan der arbejdes på, og det behøver ikke kræve det helt store. 

Jeg tror ikke at du finder en køber til dit site og dit koncept, på det stadie som du beskriver at din webshop befinder sig på lige nu. Og slet ikke til den pris. En køber er interesseret i at se et fornuftigt antal brugere og købere på sitet. X antal nyhedsbrevssubscribers. At der er mulighed for at skalere op - osv. Og hvis du selv har designet produkterne, er der en risiko i forhold til, om køber har mulighed for at føre stilen videre.

Hvis du investerer i udefrakommende kræfter, som sparker ny energi og erfaring i projektet, så tænker jeg, at du kan nå dertil hvor du enten får et fornuftigt økonomisk overskud ud og får din motivation tilbage, eller hvor du kan sælge til en pris, der er rimelig.

Det var lige lidt tanker fra mig:-)

Mange hilsner

Mia

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Katrine,

Jeg har godt set din shop til salg. Det, der hindrer mig i at købe den, er at jeg ikke kan noget som helst omkring design etc. Det betyder, at hvis jeg købte den og jeg sælger hele varelageret, så kan jeg kun købe mere af det samme, da jeg ikke har forstand på design etc. Det er jo din stærke side og den fik jeg ikke med i handlen.

Så hvis moden skifter, er det nuværende design pludselig værdiløst og hvordan skal jeg så overleve?

Udover det, så er jeg enig med John og Mia i deres betragtninger. Du har ikke rigtigt vist noget, så hvordan ved vi overhovedet, at det er moderigtigt sengetøj og ikke bare noget du siger?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)