Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af salg af egen Privat PC til virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en PC som jeg har brugt privat, før jeg startet virksomhed (Freelance IT-konsulent). 

Den vil jeg gerne købe ind i virksomheden (Enkeltmandsvirksomhed).

PC'en har en estimeret værdi på 7000,00kr, billede fra tilsvarende på DBA er gemt.

Hvordan registreres dette køb?

Jeg bruger gratisudgaven af Dinero.

Jeg har et simpelt anlægskartotek i Excel hvor jeg tilføjer computeren.

Hilsen

Philip

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46683
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:35

Straksafskrivning er der nok en konto der har som del af navnet  tror 8040 er nummeret  MEN pas på, for den er med moms - og du skal så undertrykke momsen og vælge INGEN moms under moms rubrikken (eller lave en ny 8045 f.eks til småanskaffelser uden moms - og så laver du en faktura på 7.000 fra dig til firmaet og gemmer den dokumentation med regnskab i 5 år og købe ud igen ved evt lukning 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jan 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:58

Hej John

Endnu engang tak for meget hurtig svar.

Jeg har oprettet nu konto 8045 og kan oprette købet i Dinero.

Den faktura jeg skal lave, kan jeg ikke se kan laves fra Dinero, da den er fra privat til min virksomhed.

Kan jeg blot lave et bilag, hvor der står den er solgt til virksomheden fra mit private navn og adresse samt købs pris, med dato og underskrift?

Skal jeg flytte pengene fra virksomhedskonto til privatkonto, for at gøre afstemingen lettere?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46683
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:11

s991116:

Hej John

Endnu engang tak for meget hurtig svar.

Jeg har oprettet nu konto 8045 og kan oprette købet i Dinero.

Den faktura jeg skal lave, kan jeg ikke se kan laves fra Dinero, da den er fra privat til min virksomhed.

Kan jeg blot lave et bilag, hvor der står den er solgt til virksomheden fra mit private navn og adresse samt købs pris, med dato og underskrift?

Skal jeg flytte pengene fra virksomhedskonto til privatkonto, for at gøre afstemingen lettere?

og 8045 har du lavet som konto uden momd

Ja du skal bare lave en lille words fil eller hvad du vil - beskrive maskinen - lave copy paste af den dokumentation for vurdering du har lavet - pris uden moms - dit navn og så bogfører du med den faktura, helt som hvis den kom fra en helt anden part - og betaler dig selv - netop debet 8045 og kredit firmabank som overfører pengene til dig selv (eller bogføre via mellemregning som gæld fra firmaet til dig - hvis der ikke er kontanter til det endnu)

Yeps - du er så færdig med den transaktion

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)